Skip navigation

The world is run by clowns with trigger happy hands
But the world is filled with people that we don’t understand
So we’re living in a culture made of death and fear
Doesn’t seem the human race will make it through the year

The world is run by lying, drunk, balding, know it alls
But my mother told me pride always come before a fall
Now remember in the day when we were young and green?
We were filled with hope; we were squeaky clean

«The world’s an unforgiving place», we’ve all heard this before
But we want hospitals and equal rights instead of bloody wars
We want the right to blow our minds, as crazy as it seems
The only place you’re truly free is cosy in your dreams
I said the only place you’re truly free is cosy in your dreams

put your hands in the air, and wave them like you give a fuck
Put your hands in the air, and wave them like you give a fuck
Put your hands in the air, and wave them like you give a fuck
put your hands in the air, and wave them like you give a fuck

The world is run by clowns with trigger happy hands
But the world is filled with people that we don’t understand
So we’re living in a culture made of death and fear
Doesn’t seem the human race will make it through the year

Put your hands in the air, and wave them like you give a fuck !

Πριν από μερικές εβδομάδες, ο πιο hot σκηνοθέτης μουσικών βίντεο αυτή τη στιγμή, o βραβευμένος σουηδός Andreas Nilsson, έδωσε τη δική του εκδοχή για το Trigger Happy Hands των Placebo με τη μορφή μιας 10λεπτης μίνι-ταινίας . Ο Nilsson είναι ένας πολύ καλός σκηνοθέτης αλλά ο «κόσμος» του παραείναι περίεργος και σουρεαλιστικός για τα γούστα μου . Πολλά βίντεο του δεν έχω αντέξει να τα δω μέχρι το τέλος, συνήθως έχουν μεγάλη διάρκεια ( ειδικά κάποια των Royksopp ) . Έχει ένα παράξενο χιούμορ και μια «ματιά» αλλόκοτη αλλά ταυτόχρονα, θα ομολογήσω, πολύ ενδιαφέρουσα . Το συγκεκριμένο βίντεο θα το χαρακτήριζα ως αλληγορική σάτιρα ( αν υπάρχει αυτός ο όρος ) και είναι από τα καλύτερα του . Αν αντέχετε, δείτε το .

Advertisements

6 Comments

    • αγκνιρα
    • Posted Φεβρουαρίου 8, 2011 at 11:37
    • Permalink

    Άουρα, όχι μόνο άντεξα, μου άρεσε κιόλας 😀 (τελικά είναι εντελώς υποκειμενικό τι αντέχουμε και τι όχι). Το βρήκα πολύ ενδιαφέρον από ψυχολογικής άποψης, έχει πολλά μέσα βέβαια που σηκώνουν συζήτηση (λέω σήμερα να μην ξανακάνω σεντόνι 😉 )
    Καλή σου μέρα!
    (Από μουσικής άποψης και όσον αφορά τα λόγια είναι άψογο το κομμάτι, ιδίως στο πρώτο βίντεο)

    • teokaf
    • Posted Φεβρουαρίου 8, 2011 at 17:47
    • Permalink

    Placebo and dry bread ( σε οποιαδήποτε συσκευασία).
    Αγκινάρα μου καλή περιμένω σεντόνι στο σεντόνι. Δεν μπορεί λυσσάρες να με ανάβετε και να με αφήνεται with Mr Johnson in my hand.

  1. αγκνιρα,
    στο πρώτο επίσημο βίντεο του κομματιού μπορείς να επικεντρωθείς καλύτερα στη μουσική και τους στίχους του . Το δεύτερο είναι κάτι διαφορετικό, εκεί ο σκηνοθέτης έχει πάρει το πάνω χέρι και του δίνει και καταλαβαίνει . Κι εδώ όμως έχουμε βία, όπως στο Born Free, απλά το ειρωνικό ή σαρκαστικό ( όπως θες πέστο ) στοιχείο είναι πιο έντονο κι αυτό ίσως την κάνει πιο ανεκτή . Στο B.F. η σοκαριστική αλήθεια σε χτυπάει στα μούτρα σα δυνατή σφαλιάρα ενώ εδώ η εικόνα σου ζητά να σκεφτείς κάπως διαφορετικά, σε βάζει να το ψάξεις λίγο περισσότερο . Για εμένα οι διαφορές τους δεν είναι και τεράστιες .
    Το τραγούδι ναι, είναι υπέροχο.

    Τεό,
    έχουν δημιουργήσει πολλές καλές μουσικές οι άτιμοι αλλά οι αναμνήσεις που έχουν αφήσει από τα ελληνικά live τους ήταν πολύ κακές . Κανένας σεβασμός προς το κοινό τους . Αυτό με έχει κάνει να χάσω κάμποση ιδέα για δαύτους . Συνεχίζουν όμως να μου αρέσουν.
    Ααα, δεν ξέρω για την αγκνιρα αλλά εγώ απόψε έχω τον κλασσικό πονοκέφαλο και δεν μπορώ να «σεντονάρω» . Άσε που η μάνα μου όλο τάπερ με ανάλατα φαγητά με προμηθεύει, επομένως μύθος και το «λυσσάρα» . Πρέπει ν’απαντήσω και στο προηγούμενο ποστ…εε…καταλαβαίνεις…
    Ποιός είναι ο Mr.Johnson ? ( trolling ) 😆

  2. Άντε, αποφάσισα να μεταφέρω την απάντηση μου από το προηγούμενο ποστ εδώ . Τσάκο ένα σετ πλήρες με τις μαξιλαροθήκες του !

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    «Ο άνθρωπος είναι κτήνος, το ξέρουμε, δεν το ξέρουμε; Είναι ανάγκη να το βλέπουμε και μάλιστα κάτω απο την ταμπέλα «έργο τέχνης»;»-

    «… νομίζω ότι και η τέχνη θα πρέπει να σέβεται κάποια ηθικά όρια.» .

    » Ξέρεις, δεν συμφωνώ ούτε με την άποψη: «Εγώ σαν καλλιτέχνης το φτιάχνω το βίντεο, γιατί θέλω να εκφράζομαι ελεύθερα. Εσύ δεν είσαι υποχρεωμένος να το δεις.» Γιατί σήμερα η τέχνη μεταδίδεται θέλεις δεν θέλεις (π.χ. στο γιουτουμπι, όπου θα το δουν και κάμποσοι εντελώς τυχαία). Άρα ο κάθε καλλιτέχνης έχει και μια ηθική ευθύνη, κατά την γνώμη μου. »

    Αυτές είναι οι φράσεις ( μια χαρά κατανοητές τις βρίσκω αγκνιρούλα μου ) στα δύο πρώτα σχόλια της αγκνιρα 2-3 ποστάκια πριν στις οποίες κόλλησα και προσπάθησα ν’απαντήσω . Σκέφτηκα αμέσως πολλές περιπτώσεις καλλιτεχνικών δημιουργημάτων, μέσα στο χρόνο, που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την ηθική του καθενός, και που έχουν κυρίως να κάνουν με τη βία, αλλά και δημοσιοποιήθηκαν και εκτέθηκαν στα μάτια του κόσμου χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα . Οι πίνακες του Μποτερο μου ήρθαν στο μυαλό σαν ένα παράδειγμα .

    Τα λόγια του Τεο, » Όταν ένας καλλιτέχνης πιάνεται με τα θέματα της βίας πρέπει να είναι μεγάλος μάστορας για να μην γίνει ο ίδιος φορέας της βίας. «, έβαλαν νομίζω τα πράγματα στη θέση τους . Αμέσως σκέφτηκα τον Ταραντίνο ή τη σεκάνς της απόβασης στη Νορμανδία από τη Διάσωση Του Στρατιώτη Ράϊαν ή το Πλατούν ή τη σκηνή του βασανιστηρίου στον αχυρώνα από το Λαβύρινθο Του Πάνα κλπ κλπ . Σαφώς ο Γαβράς δεν έχει πιάσει ακόμη τέτοια επίπεδα . Και αν το δούμε στη συγκεκριμένη περίπτωση, σ’αυτό το ποστ δλδ, μπορούμε να πούμε ότι από αυτή την άποψη ο Νίλσον τα κατάφερε καλύτερα από τον Γαβρά, σύμφωνα με την αγκνιρα . Η εικόνα του κεφαλιού που διαλύεται είναι γκροτέσκα στο B.F.. Στο Trigger Hands η ίδια εικόνα καταλήγει ως κάτι καρτουνίστικο με τον σκηνοθέτη να σου κλείνει το μάτι τύπου » αχαχα, τρόμαξες βρε ? τί νόμιζες δλδ ? »

    Κι εγώ συμφωνώ με το ότι ένα έργο τέχνης είναι ή καλό ή κακό . Για εκείνον όμως που το βλέπει και μόνο . Κι εγώ βλέπω κάτι, το λατρεύω ή το σιχαίνομαι ( ή πρόσθεσε και πολλές διάφορες αποχρώσεις ανάμεσα σ’αυτά τα δύο ) . Τέλος .
    Δε θα πάω όμως σ’εκείνον που το έκανε να του πω » γιατί το έφτιαξες ρε φίλε και με χάλασες ? αρκετά βλέπω γύρω μου κάθε μέρα, πρέπει να βλέπω και τα δικά σου ? μα καλά, ηθικά όρια δεν έχεις εσύ ? εμάς δεν μας σκέφτηκες ? » .

    Έτσι όπως τα έγραφε η αγκνιρα κατάλαβα ότι ζήτησε να μπαίνουν όρια . Κι εγώ απάντησα ότι όρια μπαίνουν μόνο σε ό,τι αφορά ανήλικους δέκτες εικόνων, ταινιών, αναγνωσμάτων κ.ο.κ. Οτιδήποτε άλλο πέρα από αυτό το θεωρώ λογοκρισία, τελεία και παύλα . Κατάλαβα σωστά ? Κατάλαβα λάθος ?

    Τί είπε στη συνέχεια ο Τεο ?

    » Η τέχνη από μόνη της δεν πρέπει να έχει μέσα της κανένα διδακτισμό. Το μήνυμα που κάθε μορφή τέχνης προσπαθεί να περάσει ( αν προσπαθεί) έχει να κάνει με μια άλλη τελείως συζήτηση «, αλλά δεν το συνέχισε το περί μηνύματος ( αν και για το θέμα του μηνύματος εγώ έγραψα αρκετά ).

    Με την πρώτη πρόταση παραπάνω συμφωνείς αγκνιρα μου ?

    Τεο, να εκλάβω την ίδια πρόταση ως πρόταση-θέση για το θέμα της ηθικής ευθύνης των καλλιτεχνών που ανέφερε η αγκνιρα ?

    Παιδιά μου αρέσει πολύ η κουβέντα που έχουμε ανοίξει και συγγνώμη αν απαντώ καθυστερημένα . Είναι Σάββατο όμως πια και δεν δουλεύω κι έτσι τα κατάφερα ( να τα κατάφερνα και μ’εκείνο το έρμο το ποστ με τον Μάϊκλ Μουρ καλά θα ήταν αλλά δεν το βλέπω, θέλω μια εβδομάδα να τα γράψω όλα ) . Μη με παρεξηγείτε αν γενικά καθυστερώ . Φιλάκια και στους δύο ! 🙂

  3. Μπράβο, Άουρα, ανέλυσες τέλεια αυτά που είπαμε και τα έβαλες και στην σωστή (νοηματική) σειρά!
    Λοιπόν, ναι, συμφωνώ («η τέχνη δεν πρέπει να έχει διδακτισμό»), με πείσατε.

    Όσον αφορά το άλλο τώρα, δεν ξέρω αν συμφωνώ («Κι εγώ συμφωνώ με το ότι ένα έργο τέχνης είναι ή καλό ή κακό . Για εκείνον όμως που το βλέπει και μόνο»). Δηλαδή πιστεύεις ότι υπάρχει μόνον υποκειμενικότητα όσον αφορά την καλλιτεχνική αξία ενός έργου; Αρκεί δηλαδή εγώ να βρίσκω κάτι καλό, για να είναι έργο τέχνης αναγνωρισμένο; Ή μήπως δεν σε κατάλαβα καλά;

  4. Χμ … Μιλούσα γενικά αγκνιρα μου και όχι συγκεκριμένα .

    Βλέπεις, ακούς, διαβάζεις κλπ κάτι και σου αρέσει λίγο, πολύ, καθόλου . Μέχρι εκεί . Αυτά τα θέματα είναι ως επί το πλείστον υποκειμενικά . Όχι, νομίζω ότι δεν αρκεί να βρίσκω εγώ μόνο, ή εσύ μόνο, κάτι καλό για να είναι ένα έργο τέχνης αναγνωρισμένο, ό,τι κι αν εννοείς με τη λέξη αναγνωρισμένο . Γι’αυτό υπάρχουν καραθεμελιωμένες, σούπερτεκμηριωμένες και εμπεριστατωμένες απόψεις .
    Άν εσένα π.χ. δεν σου αρέσει η Μόνα Λίζα ή ο Ντοστογιέφσκι δεν θα αφαιρέσεις τίποτα από την αξία τους . Αλλά έχεις το δικαίωμα να μη σου αρέσουν . Κι αυτό το τελευταίο ακριβώς εννοούσα . 🙂


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: