Skip navigation

Το έχω ξαναγράψει : από τις πρώτες κιόλας μέρες «ζωής» του μπλογκ μου, είχα μέσα στο μυαλό μου πολλά μουσικά βίντεο για τα οποία ήθελα να γράψω κάτι και να  τα κάνω ποστ . Αρκετά από αυτά το κατάφεραν ενώ κάποια άλλα, ακόμη περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους . Είναι θέμα διάθεσης, έμπνευσης, αφορμής .

Με τη ζωή που κάνω τους τελευταίους μήνες ( οι συνέπειες της οποίας έχουν γίνει αναπόφευκτα αντιληπτές και στο αραχνιασμένο ιστολόγιο μου ), έχω την ατυχία να μαθαίνω διάφορα νέα και ειδήσεις,  τελευταία και καταϊδρωμένη που λένε . Έτσι, την αναχώρηση του Malcolm McLaren από τον μάταιο τούτο κόσμο την έμαθα πριν από κανένα δίωρο και εντελώς τυχαία . Και αμέσως σκέφτηκα πόσο ήθελα εδώ και δύο χρόνια περίπου να γράψω ένα ποστ για το βιντεάκι από κάτω και όλο το ανέβαλλα .

[ ο σκηνοθέτης αναζητείται, αν και θα μπορούσε άνετα να το έχει σκηνοθετήσει ο φωτογράφος Bruce Weber – θυμίζει έντονα το Being Boring των Pet Shop Boys, που είναι δικό του ]

Ποιός θα μου το έλεγε ότι θα το έκανα απόψε με αφορμή τον θάνατο του … Και δυστυχώς χωρίς να έχω χρόνο και μυαλό για να γράψω κάτι περισσότερο γι’αυτό το ιδιόμορφο τραγούδι και βίντεο . Ν’αναφέρω μόνο ότι η Lisa Marie ήταν τότε ( 1989 ) 21 ετών και διάσημο μοντέλο και πως λίγο αργότερα ( 1991 ) γνώρισε τον σκηνοθέτη Tim Burton με τον οποίο είχε ένα θυελλώδη και μακρύ αρραβώνα, μέχρι το 2001, οπότε ο Burton γνώρισε την Helena Bonham Carter με την οποία είναι, ως γνωστόν, αρραβωνιασμένος μέχρι σήμερα  ( ο Burton παντρεύτηκε μια φορά κι έκτοτε το έχει ρίξει στους αρραβώνες δλδ ) . Η Lisa Marie υπήρξε λοιπόν για πολλά χρόνια η μούσα του Burton . Μάλιστα ο χαρακτήρας της Sally στο The Nightmare Before Christmas βασίστηκε σ’εκείνη . Όσο για το τραγούδι, τι να πω … Προσπαθώ να σκεφτώ αν έχει ξαναγραφτεί άσμα αφιερωμένο στην ανάπτυξη του γυναικείου στήθους κατά την εφηβεία και την επίδραση της στη γυναικεία ψυχολογία, και δεν βρίσκω άλλο . Πρωτότυπο, τρυφερό, χιουμοριστικό, μελωδικό . Ο McLaren και οι τρελλές ιδέες του !

Ο McLaren … Θυμάμαι ήμουν έντεκα χρονών και είχα εκστασιαστεί τότε μ’ένα τραγούδι που όμοιο του δεν είχα ξανακούσει . Το άκουγα ξανά και ξανά μαγεμένη, χωρίς να μπορώ να εξηγήσω το γιατί ή να το κατατάξω σε κάποια κατηγορία . Με θυμάμαι να ψάχνω να βρω γιατί ενώ τραγουδά γυναίκα, το τραγούδι καταλογίζεται σ’έναν άντρα . Το παιδικό μυαλό … Διάβασα λοιπόν για εκείνον και θυμάμαι ότι είχα μπερδευτεί εντελώς . Τί στα κομμάτια ήταν τελικά αυτός ο άνθρωπος ? Τόσα επαγγέλματα, τόσες ιδιότητες, τόσο παρελθόν ! Δυσνόητα όλα αυτά για εμένα . Πάντως το Madame Butterfly έστω κι έτσι, έστω όπως το φαντάστηκε ο McLaren, έμελλε να είναι η πρώτη επαφή μου με την όπερα ! Ακόμη και σήμερα  μου αρέσει το ίδιο . Και το βίντεο του επίσης ( ιδιαίτερα αυτές τις μέρες που είμαι ψόφια και ονειρεύομαι σπα και χαμάμ ! ) .

[ Dir. Terence Donovan ( φωτογράφος, γνωστός και για τη σκηνοθεσία του διάσημου Addicted To Love του Robert Palmer ) ]

 

Πρέπει να κοιμηθώ, το παράκανα απόψε κι αύριο έχει δουλειά πάλι . Δεν μπορώ όμως, αν δεν ανεβάσω και το Paris Paris, τη συνεργασία του McLaren με την Catherine Deneuve ( 1994 ) . Δύο άνθρωποι, χωρίς καμιά ερμηνευτική ικανότητα, μόνο μιλώντας, δημιουργούν ένα ονειρεμένο μουσικό κομμάτι . Επίτευγμα ?

Δεν μ’ενδιαφέρει τι ήταν τελικά ο McLaren. Ουσία ή απάτη, εμπόριο ή ταλέντο, πόσες δουλειές έκανε, τι και ποιούς ανακάλυψε κλπ . Για μένα ήταν μόνο και πάνω απ’όλα αυτό : ένας πάρα πάρα πολύ έξυπνος και διορατικός άνθρωπος . Και λυπάμαι όταν τέτοιοι άνθρωποι φεύγουν από τη ζωή . Τόσο ώστε να γράψω γι’αυτούς ένα τόσο δα ποστάκι .

Εννοείται ότι δεν αντέχω και ούτε προλαβαίνω να γράψω για όλα όσα έχει κάνει ο Malcolm McLaren στη ζωή του (  π.χ. Sex Pistols, punk, vogue etc ) . Για αυτές τις περιπτώσεις υπάρχει η σωτήρια λύση του λινκ ! http://en.wikipedia.org/wiki/Malcolm_McLaren

R.I.P.

13 Comments

  1. Πολυπράγμων και μέσα σ’ όλα ο ΜακΛάρεν. Τα πρώτα δυο βίδεα δεν τα΄χα υπόψιν, αλλά το τελευταίο ακούστηκε οικείο.
    Και μόνο για τους Σεξ πίστολς (που ΄ταν δική του «κατασκευή») του οφείλουμε τα μέγιστα!
    Φιλιά, Άουρα!

    • teokaf
    • Posted Απρίλιος 10, 2010 at 20:31
    • Permalink

    R.I.P
    Χωρίς να ξέρω τι πραγματικά έκανε και πόσο καθοριστικός ήταν στην τελευταία πραγματική επανάσταση που βίωσε η ανθρωπότητα θυμάμαι πάντα να τον βρίσκω στους διάφορους δίσκους που κατά καιρούς αγόραζα.
    Και μόνο που πήρε μέρος σ αυτό που λέγεται Πανκ ( με ποιο τρόπο δεν ξέρω, μουσικό ιδεολογικό κλπ) όπως λέει και η Ρενάτα είναι σπουδαίο ούτως ή άλλως.

    Να τι θα κάνω ( κεφάλι με φωτάκι) τώρα μου ήρθε που γράφω αυτές τις σοφίες: Θα σου στείλω ένα μικρό αφιέρωμα για το Πανκ μουσικό και ελάχιστα βιογραφικό ( εγώ δηλαδή όπως το βίωσα ) και αφού το περάσεις από την επιτροπή που γνωρίζω πως έχει το μπλογκ σου και εγκριθεί αν θες το βάζεις. Τουλάχιστον να τον κάνω να στριφογυρίσει( είμαι σίγουρος πως αυτό θα ήθελε ) στον τάφο του .

    Σ ευχαριστούμε Άουρα που αργά τα βράδια μας αφυπνίζεις ( θα μπορούσες απλά να γράφεις για το πως ξεσκόνισες το σύνθετο ή να έχεις άλλο ένα λίγκ για την Τζούλια ή αερολογίες που περιλαμβάνουν και τα δύο παραπάνω με άλλα λόγια)

    • lt.aldo raine
    • Posted Απρίλιος 11, 2010 at 05:06
    • Permalink

    τον ευχαριστούμε λοιπόν που μας χάρισε τους sex pistols!

    • αγκνιρα
    • Posted Απρίλιος 11, 2010 at 18:01
    • Permalink

    Το όνομα του μου είναι εντελώς άγνωστο, το ίδιο και τα βίντεο. Τους σε@ξ πίστολς τους άκουγα κάποτε, δεν ήξερα ποιος είναι ο ιμπρεσάριος τους, με είχαν εντυπωσιάσει, ιδίως το πρωτο τους άλμπουμ.
    Ενδιαφέροντα τα βίντεο, ιδίως αυτό με την όπερα. Πώς του ήρθε άραγε να συσχετίσει το θέμα της (η τραγική ιστορία μιας γιαπωνέζας γκέισας) με το χαμάμ;

  2. Renata@

    Έεεετσι . Φιλιά και σ’εσένα Ρενατάκι . 😉

    —–

    Τεο@

    α ) Δεν έχω χρόνο ούτε για ξεσκόνισμα επομένως δεν πρόκειται να δείτε τέτοιο ποστ από εμένα ποτέ .

    β ) Δεν κυνηγάω τα νούμερα της WordPress, δεν επιθυμώ εδώ μέσα «νούμερα» που ψάχνουν να διαβάσουν για άλλα «νούμερα» ( Τζούλια ) κι έτσι ούτε τέτοιο ποστ θα δείτε από εμένα ποτέ .

    γ ) Είμαι ένα βήμα πριν από την εισαγωγή στο νοσοκομείο από υπερκόπωση ( όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή ) κι έτσι ό,τι γράψεις θα εγκριθεί με ταχύτατες διαδικασίες και θα αναρτηθεί πάραυτα και με χαρά ! Εξάλλου τέτοιες προσωπικές εμπειρίες μ’ενδιαφέρουν αφού το πανκ το πρόλαβα ξώφαλτσα και στα στερνά του μιας και τότε ήμουν μικρούλα και αφρατούλα .

    δ ) Ταυτίζομαι απόλυτα με όσα γράφεις στην πρώτη πρόταση του σχολιου σου . Θαύμαζα τον Μακλαρεν περισσότερα απ’όσο νόμιζα . Το συνειδητοποίησα μόλις έμαθα ότι δεν ζει πια .

    ε ) Εύχομαι να είσαι καλά . Φιλιά σταυρωτά . 🙂

    —–

    Άλντο@

    Και για πολλά άλλα ακόμη βεβαίως-βεβαίως .

    Καλή σου εβδομάδα .

    —–

    αγκνιρα@

    Γιατί, όπως πρόσεξες αγκνιρα μου, οι φάτσες των μοντέλων στο βίντεο είναι και δείχνουν τραγικές όπως η ιστορία της γκέϊσας . 😆

    Σοβαρά τώρα . Ένα βίντεο δεν πρέπει απαραίτητα να συμβαδίζει με το τραγούδι . Δεν έχω δύναμη να σκεφτώ τώρα αλλά νομίζω ότι η ατμόσφαιρα του βίντεο παραπέμπει στη γυναικεία φύση και ιδιοσυγκρασία και αυτή με τη σειρά της στα συναισθήματα της ερωτευμένης Μπάτερφλάϊ . Και μην ξεχνάς επίσης ότι μέσα σ’ένα χαμάμ μπαίνουμε και μένουμε όπως μας γέννησε η μανούλα μας και αυτό μας κάνει να νιώθουμε ταυτόχρονα απελευθερωμένοι αλλά κι ευάλωτοι . Αν ποτέ ζήσεις τη διαδικασία του χαμάμ με την πραγματική της έννοια είναι μια αληθινά καθαρτήρια εμπειρία που σε φέρνει σ’επαφή με τον εαυτό σου .

    Σεξ Πίστολς δεν έχω πολυακούσει για ευνόητους λόγους . Αναγνωρίζω πάντως τη συνεισφορά τους στη μουσική .

    Πολλά φιλιά και καλή εβδομάδα ! 🙂

  3. Είμαι τυχερή που στην εφηβεία μου…είχα έναν αδερφό μεγαλύτερο …πολύ ψαγμένο…στα μουσικά δρώμενα και όχι μόνο.. που μου είχε μάθει να μην ακούω σάχλες-να μη βλέπω σάχλες..!Τον συγκεκριμένο τον είχα ακουστά από τον αδερφό μου!

  4. Μόλις πρόσφατα έμαθα το όνομα του συνθέτη του Paris, Paris! Άκουγα την μουσική χωρίς ποτέ να εξακριβώσω ποιος την γράφει. Very stylish!

    ΥΓ: Αν και «τόσο δα», το ποστάκι τούτο είναι καλό. Κι αν είναι να «γκρινιάζεις» και να γράφεις έτσι, να «γκρινιάζεις» συχνότερα! :-))

    • αγκνιρα
    • Posted Απρίλιος 15, 2010 at 17:13
    • Permalink

    (τρέξιμο) ….ουφ, ουφ, παντ, παντ, να προλάβω να ακούσω αυτό το βίντεο τουλάχιστον πριν εξαφανιστεί και αυτό… 😉

  5. glayki@

    Ήσουν πράγματι τυχερή . 😉
    Βέβαια ένα από τα ταλέντα του Μακλαρεν ήταν να παίρνει μια σάχλα, να τη μεταμορφώνει και να την πλασάρει σαν κάτι καλό .
    ( γιατί π.χ., μεταξύ μας, οι στίχοι του Something’s Jumping, με μια πρώτη ματιά, είναι σαχλοί – με τέτοια όμως παραγωγή στο τραγούδι, δεν τους προσέχεις )
    Καλό Σ/Κ !

    —–

    Sue@

    My middle name is Γκρίνια, Sue ! Χα, χα ! Πραγματικά όμως τις τελευταίες εβδομάδες έχω τρελλαθεί από την κούραση και τ’απάνθρωπα ωράρια . Δεν μπορώ να κάνω όμως διαφορετικά … Θέλω όμως τόσο πολύ να γράψω … Θα προσπαθήσω .

    Τέλειο το Paris Paris, ε ? Όαση για τα κουρασμένα αυτιά ! Σ’ευχαριστώ πολύ πολύ . Φιλιά ! 😀

    —–

    αγκνιρα@

    Τυχερή αγκνιρα ! Μην τρέχεις, δε χρειάζεται αυτή τη φορά . Ο Chucho έπεσε «θύμα» της εξάντλησης μου και ούτε να τον κατεβάσω δεν μπόρεσα .

    Δεν με πείραξε όμως καθόλου . Είμαι μεγάλη fan του. Ένας είναι ο Τσούτσο, μύθος στην πατρίδα του την Κούβα και ίσως ο μεγαλύτερος εν ζωή τζαζ πιανίστας στον κόσμο . Κι εγώ θα έχω την τύχη σε λίγες ώρες να τον παρακολουθήσω στο Μέγαρο Μουσικής . Πάω να ετοιμαστώ . Viva Cuba !

    Φιλιά και καλό Σ/Κ αγκνιρα μου 🙂

    • αγκνιρα
    • Posted Απρίλιος 18, 2010 at 22:00
    • Permalink

    Άουρα, ευχαριστώ, το έβαλα στα αγαπημένα, είναι όντως φοβερός!! 🙂
    Ήταν ωραία η συναυλία;
    Κι από μένα φιλιά!

    • αγκνιρα
    • Posted Απρίλιος 18, 2010 at 22:08
    • Permalink

    WOW!!!(τα καινούργια βίντεο, ιδίως το σόλο πιάνο!!!)

  6. Χαίρομαι τόσο πολύ που σου αρέσει κι εσένα αγκνιρα μου .
    Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψω τη μουσική ιδιοφυία που ονομάζεται Chucho Valdes . Από την πρώτη στιγμή που τον άκουσα έγινα φανατική .
    Το να τον βλέπεις όμως να παίζει ζωντανά είναι ανεπανάληπτη εμπειρία, καλύτερη από το ν’ακούς το cd .

    Όπως κατάλαβες η συναυλία ήταν καταπληκτική !! 😀

    Ήταν όμως μόνο μια αναλαμπή … Η εβδομάδα ξεκίνησε και προβλέπεται βάρβαρη . Πίσω πάλι στα ίδια σκ*τ* . 😦

  7. Και για να ολοκληρωθεί η κουβέντα και να γίνει η «σύνδεση» ανεβάζω εδώ τα βίντεο του μεγάλου Chucho Valdes .


Σχολιάστε

