Skip navigation

Nosferatu : eine Symphonie des Grauens – F. W. Murnau ( 1922 )

 

  Δευτέρα 28/9 –  23:50

» … στο πρώτο χτύπημα, σβήνω τα φώτα / δεύτερο χτύπημα, είμαι στην πόρτα / στο τρίτο χτύπημα, η πόρτα ανοίγει / μην περιμένεις, έχω φύυυυυγειιιι …/ στο πρωτ … » 

( αυτό ακούγεται όποτε τηλεφωνώ στον γιατρό μου – σοβαρά !! )

» Ναι ? « » Αχ, γιατρούλη μου, ( κάνε κλικ για να θυμηθείς τον γιατρούλη μου ) γιατρούλη μου, σας πήρα αμέσως γιατί πρέπει να σας στα πω προτού τα ξεχάσω . Είμαι σοκαρισμένη . Δεν μπορώ να συνέλθω . Φοβάμαι . Πρέπει να με βοήθησετε !! » » Άουρα ? Εσύ ? Ωχ Θεε μου … Τί έγινε πάλι ? Άρρωστη είσαι ? ( ρητορικόν ) Βραχνιασμένη είσαι καλέ ? Κρυολόγησες ? «  » Όχι γιατρούλη μου, έχω εισπνεύσει πολύ καυσαέριο από εξάτμιση αυτοκινήτου και γυρίζει λίγο και το κεφάλι μου . Μαστούρα μάλλον … » » Πώς ? « » Μεγάλη ιστορία γιατρούλη μου . Ξεκινάω ? » » Φουουουου … ( ξεφύσιμα ήταν αυτό )  Ξεκίνα … Ακούω … «

 

» Το μεσημέρι με παίρνει η μάνα μου στη δουλειά και μου λέει με ύφος ανένδοτο, λοιπόν απόψε θα τηγανίσω γαύρο και κουτσομούρες κι έχει και Λαζόπουλο, δεν το συζητώ, θα έρθεις να φάμε και να δούμε παρέα την εκπομπή, σου έχει πέσει ο φώσφορος κι έχεις χτικιάσει !!! » » Αυτό ήθελες να μου πεις ??? » » Γιατρούλη, μην προτρέχετε ! Τί να έκανα ? Πάω κι εγώ στης mother, τρώω το γαύρο, βλέπω τον Λαζόπουλο ( αναγκαστικά ), παίρνω και τάπερ-κουτσομούρες γιατί δεν τρέφομαι, λέει, καλά κι έχω, ξαναλέει, μαραγκιάσει και βγαίνω μες στη μαύρη νύχτα να βρω ταξί . Ευτυχώς ( ? ) ως άλλη Carrie, βρίσκω ταξί σε δευτερόλεπτα και όλο χαρά για την τύχη μου ( τη μαύρη ), ανοίγω την πόρτα και …

 

Dracula – Tod Browning ( 1931 )

 

… μπαίνω σε Xρονοπύλη !  ( 196 … ) Ταξί παλιό, φθαρμένα καθίσματα, βρώμικα, ξέρετε γιατρούλη μου, εκείνα με τη βαριά, ανάμεικτη μυρωδιά λαμαρίνας, ούρων και ιδρώτα . Οδηγός γύρω στα εξήντα, με φωνή Παπαδόπουλου ( δεν κάνω ΚΑΘΟΛΟΥ πλάκα, έτσι ακριβώς ήταν η φωνή του ! ), σακάκι μάλλινο, χειμωνιάτικο, έχει να δει το καθαριστήριο από τότε που ράφτηκε, μαλλί άλουστο, άσπρο, με φράντζα αλά Πρέκας . Κάνω την καρδιά μου πέτρα, θέλω να φτάσω σπίτι, τουλάχιστον είναι ευγενικός . » Που πηγαίνετε παρακαλώ ? » » Θησείο … » » Μάλιστα «

 Ραδιόφωνο ανοιχτό, ούτε καταλαβαίνω τι ακούμε, κάποια στιγμή πιάνεται από μια φράση κάτι σαν » από τη μύγα ξύγκι »  ή κάπως έτσι . » Χα, χα, χα, άκου τι είπε, θα βγάλει λέει από τη μύγα ξύγκι ! Τ’άκουσες κορίτσι μου ? « » Ε, άμα μπορεί κανείς και υπάρχει ανάγκη το βγάζει . Το ξύγκι . » Δεν έχω ακούσει τίποτα, δεν έχω  κέφια για κουβέντα . Εκείνος όμως γιατρούλη μου, είχε . » ‘Ενίοτε το κάνουν και οι πολιτικοί αυτό κοπέλα μου « . Ωχ, τελικά είχε τεράστια κέφια . Και άρχισε να μιλάει . Και τότε άρχισε η κατάβαση στο Σκοτάδι . Γιατί ό,τι έλεγε το εννοούσε, το πίστευε, και κάτι παραπάνω !

 

Dracula : Prince Of Darkness – Terence Fisher ( 1965 )

 

 Κοπέλα μου ξέρεις ? Εμ, δεν ξέρεις ! Δεν ξέρεις, αλλά θα στα πω εγώ για να μάθεις . ( ύφος συνωμοτικόν και υποψιασμένον ) Όλα θα στ’αποκαλύψω . ( μαμά μου ! ) Σε δέκα – είκοσι χρόνια από τώρα … δε θα υπάρχει η Πατρίδα μας !! Γιατί καλέ, τί θα γίνει ? Μ’αυτά και μ’αυτά και με τα άλλα που κάνουν συνέχεια οι Τούρκοι, θα μας την πάρουν τη χώρα . Τί ? Θα γίνει λέτε πόλεμος με την Τουρκία ? Όχι πόλεμος δε θα γίνει . Η Ελλάδα θα χαθεί γιατί θα την έχουν πάρει οι μουσουλμάνοι και οι μαύροι !!! Τους στέλνουν οι Τούρκοι χίλιους-χίλιους εδώ πέρα και σε δέκα χρόνια από τώρα θα φτιάξουν κόμμα, θα το ψηφίσουν και θα πάρουν την πατρίδα μας . Είναι σχέδιο κανονισμένο … Εγώ κάτι είχα ακούσει, ότι αυτό θα το έκαναν οι Αλβανοί … Οι Αλβανοί ? Χα ! Οι Αλβανοί είναι τρία εκατομμύρια λαός, δε φτάνουν για κάτι τέτοιο ! Εδώ μιλάμε για πολλά εκατομμύρια . Ναι αλλά ξέρετε, η ψήφος έχει κάποιες προϋποθέσεις και … Μα έρχονται εδώ παράνομοι και μετά τους μονιμοποιούν ( έτσι ακριβώς το είπε ) σε δυο χρόνια σου λέωωω !  Τους μονιμοποιούν ! Θα γεμίσει η Ελλάδα από δαύτους, μουσουλμάνους και μαύρους και μετά θα χαθεί . Κι εσύ δε θα καταλάβεις τίποτα γιατί οι δημοσιογράφοι θα στο έχουν παρουσιάσει ότι είναι καλό . Το ΠΑΣΟΚ τους θέλει , το ΚΚΕ τους θέλει, ο ΣΥΡΙΖΑ τους θέλει . Η Νέα Δημοκρατία δεν μπορεί να κάνει τίποτα . Όλοι τους θέλουν για να μαζέψουν ψηφουλάκια . Αλλά δεν ξέρουν ότι θα τους τη φέρουν και θα κάνουν δικό τους κόμμα .

 

Nosferatu : Phantom der Nacht – Werner Herzog ( 1979 )

 

Εγώ, εγώ προσωπικά, πήρα τηλέφωνο στο γραφείο του Παυλόπουλου που είναι άνθρωπος σωστός και νοικοκύρης και ξέρει απ’αυτά και τους τα είπα . ( αχά ! ) Τους είπα, κάντε κάτι όλοι αυτοί που μπαίνουν μέσα θα κάνουν κόμμα και θα μας φάνε . Και εκείνοι τι σας είπαν ? Και αυτό που θα γίνει σε δέκα-είκοσι χρόνια θα είναι γενοκτονία τους λεω . Γε-νο-κτο-νία, χωρίς να χυθεί ούτε μια σταγόνα αίμα !!!! Χωρίς ν’ανοίξει ούτε μύτη ρε ! Κανονική απόβαση . Ναι, εκείνοι όμως τι σας είπαν ? Τουλάχιστον στην Κύπρο οι Τούρκοι έκαναν κανονική απόβαση με όπλα και στρατό, αυτή τώρα η » απόβαση » είναι ακόμη χειρότερη . Γιατί δλδ, τους είπα, τι διαφορά έχουν οι άποικοι που πήγαιναν τα παλιά τα χρόνια από αυτούς εδώ ? Άποικοι είναι κι αυτοί και χειρότεροι !! Και γεννοβολάνεεε … Γιατί εσείς ! Εσείς κάνατε τις γυναίκες, άντρες . ( όπα ! )  Τις γυναίκες άντρες ! ( σ’αυτό το σημείο είναι έξαλλος ! ) Να κάνουν δυο και τρεις δουλειές , να δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ και να μην κάθονται εκεί που πρέπει, στην κουζίνα τους, και  να κάνουν παιδιά . Ναι, ναι, αλλά εκείνοι τί σας είπαν λέμε !! Τί να μου πουν ? Χε, χε, χε ! Μου τα μάσαγαν ! Γιατί νομίζεις στα Δωδεκάνησα, που έχει πολλούς μουσουλμάνους, όταν γίνεται καμιά φασαρία με τους απέναντι, τους πιάνουν και τους κλείνουν στα γήπεδα ? Γιατί όλοι αυτοί είναι κατάσκοποι, εκπαιδευμένοι . Ο ένας είναι βαλτός να χαλάσει τα αεροπλάνα μας, ο άλλος είναι έτοιμος να καταστρέψει τα πυρομαχικά μας, περιμένουν το σήμα . Και τους λέω, εκεί στα Δωδεκάνησα είναι καμιά εκατοσταριά και τους κλείνετε στα γήπεδα, τα τέσσερα εκατομμύρια που έχουν στείλει στην υπόλοιπη Ελλάδα που θα τα κλείσετε  ??? Γιατί το μικρό μουσουλμανάκι όταν γεννιέται του λένε, εσύ γεννήθηκες χάρις στον Μουχάμεντ και γι’αυτό να είσαι  έτοιμο να πεθάνεις για τον Μουχάμεντ ! Εεεεμ … άρα … να απαγορεύσουμε την είσοδο λαθρομεταναστών ? ( ήθελα να δω που το πάει ) Κανείς δεν θα το κάνει αυτό . Μόνο ένας μπορεί . Ποιός ?? Η Χρυσή Αυγή ! ( ντόϊνγκ ! ) Μόνο η Χρυσή Αυγή και ο Καρατζαφέρης θα τους διώξουν . Πρώτα από όλα, και πάνω απ’όλα, είναι η Χρυσή Αυγή και μετά ο Καρατζαφέρης . ( ααα, με αυτή τη σειρά, ok … ) Κοίτα να δεις πως έχει . ( βοήθεια ! ) Η Χρυσή Αυγή είναι 100% έλληνες και ο Καρατζαφέρης 90% . ( βοήθεια ! ) Και το άλλο 10% τί είναι ? Εεε … εεε … το 10% δεν είναι έλληνας, τέρμα, είναι μη έλλην 10% . ΠΑΣΟΚ,  Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ,  είναι 0% έλληνες και ΚΚΕ, Οικολόγοι είναι -0% έλληνες . ( βοήθεια ! ) Γιατί οι Οικολόγοι βγήκαν και είπαν ότι η Θεσσαλονίκη έπρεπε να λέγεται Κεμάλ Ατατούρκ . Τ’ακούς ??? Κεμάλ Ατατούρκ !!! Ξέρεις ποιός είναι ο Κεμάλ ?  ( χμ … ) Ναι λέει, γιατί γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, τ’ακούς ???  Ε, εδώ δεξιά με αφήνετε . Γι’αυτό εγώ ψηφίζω μόνο Χρυσή Αυγή . ( έχω ανοίξει την πόρτα γιατρούλη μου ) Και την άλλη Κυριακή, αν βρω Χρυσή Αυγή, θα ψηφίσω, αν δε βρω ( εννοούσε ψηφοδέλτιο ), θα ψηφίσω Καρατζαφέρη . ( περιμένω ρέστα με ανοιχτή την πόρτα και εισπνέω καυσαέριο εξάτμισης – μαζούτ από ταξί του ’21 που μολύνει το περιβάλλον ΜΟΥ + ΜΑΣ ) Και το ΠΑΣΟΚ έβαλε στο ψηφοδέλτιο του έναν Σομαλό !! Τ’ακούς ??? Σομαλόοο ! Πού ακούστηκε ?? Θα μας φάνε ! ( εισπνέω κι άλλο καυσαέριο ) Γιατί κάθε φορά που ψηφίζω Χρυσή Αυγή ( κι άλλο ) ξέρεις τί κάνω ? ( εγώ πάντως έχω μαστουρώσει )

( Γκράντε Φινάλε και … ) Είναι σαν να κάνω ( φωνή σπασμένη, μάτια βουρκωμένα ) ένα μνημόσυνο για τον Μέγα Αλέξανδρο, τον Λεωνίδα, τον Κολοκοτρώνη, τον Ανδρούτσο και τον Καραϊσκάκη που έχυσαν το αίμα τους για εμένα !!! 

Εντάξει, ό,τι πείτε ! Καληνύχτα σας, Καλή Ψήφο ! ( ξερή )

 

Bram Stoker’s Dracula – Francis Ford Coppola ( 1992 ) / Στο τέλος της σκηνής ο Δράκουλας γελάει με την υποκριτική δεξιοτεχνία του Κιάνου . ( Λες και το κάνω επίτηδες … Κι άλλος Κιάνου μπροστά μου !! )

 

» Κι έτσι γιατρούλη μου . Πριν πέντε λεπτά μπήκα στο σπίτι, ο λαιμός μου έχει κλείσει και το κεφάλι μου γυρίζει από τα αέρια που κατάπια ! Ποτέ άλλοτε δεν είχα συναντήσει, δει από κοντά, άνθρωπο με αυτές τις πεποιθήσεις . Προσπάθησα να το διασκεδάσω αλλά τρόμαξα . Τρόμαξα πολύ . Μου σηκώθηκε η τρίχα . Και έπρεπε να σας τα πω . Να μου πείτε τι να κάνω για να συνέλθω ! Γιατρέ ? Γιατρέ είστε εκεί ? Γιατρέ τί να κάνω ??? »

» ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΣΤ !! « ( κλείσιμο ακουστικού )

 

* Ο Κόμης Δράκουλας έχει εμφανιστεί μέχρι σήμερα, ως ένας από τους βασικούς χαρακτήρες, σε περίπου 160 ταινίες . Ο αριθμός δε, των ταινιών όπου υπάρχει έστω μία αναφορά σ’αυτόν, φτάνει τις 649 !

* Το διάσημο βιβλίο του ιρλανδού συγγραφέα Bram Stoker ( 1847 – 1912 ), έχει μεταφερθεί στην οθόνη αρκετές φορές . Σε καμιά όμως από αυτές τις ταινίες δεν έχει ακολουθηθεί πιστά η πλοκή του βιβλίου . Ακόμη και στο Dracula του Coppola ( 1992 ) ( από τις πιο-πιο-πιο αγαπημένες μου ταινίες ), που θεωρείται και η πιο κοντινή στο βιβλίο, έχουν γίνει μεγάλες αλλαγές στην υπόθεση . Μέχρι και διαφορετικό τέλος έχει ( αν θυμάμαι καλά ) .

* Ο πρώτος Κόμης Δράκουλας στην ιστορία του κινηματογράφου ήταν ο γερμανός ηθοποιός Max Schreck στην ταινία Nosferatu ( 1922 ) ( χρησιμοποιήθηκε ο συγκεκριμένος τίτλος και το όνομα του Κόμη -μεταξύ άλλων- άλλαξε γιατί η χήρα του Stoker ζούσε ακόμη και υπήρχε πρόβλημα με τα πνευματικά δικαιώματα . Αν και τις μηνύσεις από τη χήρα τελικά δεν τις γλιτώσαν ! ) .  Ο Κόμης Ορλόκ θεωρείται μέχρι και σήμερα ο πιο άσχημος και αποκρουστικός δράκουλας .

* Άλλοι διάσημοι Δράκουλες : Bela Lugosi ( ο αρχετυπικός Δράκουλας, τον συναντάμε τις Απόκριες ! ), Christopher Lee ( εννοείται ! 5-6 ταινίες, ζήτημα αν σε όλες μαζί λέει δέκα κουβέντες ), Frank Langella, Claus Kinski , Leslie Nielsen ( χα, χα ) και βέβαια ο Gary Oldman .

 

Αφήνω εγώ τον ζαλισμένο αναγνώστη χωρίς έξτρα – έξτρα  μπόνους δωράκι ? Ποτέ ! Πάμε λοιπόν !

Δωράκι 1 : Σπάνιο ( όχι πια ) τρέϊλερ του Dracula με μπόλικο αίμα !

 

Δωράκι 2 : Το αγαπημένο, φανταστικό τραγούδι «Love song for a vampire « από την Annie Lennox . Σκηνοθεσία, εννοείται, της Sophie Muller .

 

Δωράκι 3 και καλύτερο : Ο Jim Carey παρωδεί Gary Oldman για το show » In Living Color « . Ανοίξτε την ένταση του ήχου !

 

 

* * * Ο ( σχεδόν ) μονόλογος του χρυσαυγίτη ταξιτζή είναι πέρα για πέρα αληθινός ( τον έγραψα με το που μπήκα στο σπίτι και τον είχα φρέσκο ακόμη στο μυαλό μου ) . Οποιαδήποτε αναφορά σε γαύρο και κουτσομούρα είναι επίσης αυθεντική . Τέλος ο γιατρούλης άλλαξε ( πάλι ) αριθμό τηλεφώνου ( γιατί άραγε ? ) και δεν μπορώ να τον βρω …  * * *

59 Comments

  1. ένα μόνο θα σου πω: Ο Καραμανλής θέλει να φύγει γιατί δεν θέλει να αναλάβει την τριχοτόμηση της Ελλάδας που δρομολογείται από τους Αμερικάνους και τους Τούρκους! Στο λέω τώρα από έγκυρες πηγές!!!!
    Η συνάδελφος απέναντί μου τα ξέρει όλα αυτά που σου είπε ο ταξιτζής και με ενημερώνει ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ!!!! (αυτό που σου είπα για την τριχοτόμηση μου το ξεκίνησε πριν από 1 ώρα και δεν έχει σταματήσει ακόμα….ΒΟΗΘΕΙΑ)
    Θα ψηφίσει Καρατζαφέρη γιατί έχει και τους οικολόγους μέσα που τους αγαπάει η συνάδερφος και τους προτιμά για τα γεύματά της!!!!

  2. άσχετο….γιατί λέει «ένα…δύο κ.λ.π σχόλειο» έτσι ανορθόγραφα;

  3. ααααααααααα το κάνει μόνο όταν είναι ένα σχόλιο….χε χε χε

    • αγκνιρα
    • Posted Σεπτεμβρίου 30, 2009 at 17:16
    • Permalink

    Άουρα, δεν ξέρω αν πρέπει να γελάσω (για τον τρόπο που τα γράφεις) ή να κλάψω (γιαυτά που γράφεις).
    Ζούμε σε κακές εποχές 😥

  4. Ανάμεσα στο Δράκουλα και τον ταξιτζή θα προτιμήσω τον πρώτο ασυζητητί!! 🙄

  5. Χαχα χα! Καταπληκτική όπως πάντα! Έπρεπε να γίνεις ηθοποιός ή συγγραφέας ή κατί τέτοιο… Μου κάνει εντύπωση ο τρόπος που γράφεις όλα όσα «βίωσες» (βίωμα είναι αυτό που σου’τυχε). Έχεις ταλέντο… 😀

    Όσο για τον Δράκουλα, Έχω σε dvd 2 με τον Christopher Lee και του Coppola την ταινιάρα. Το βιβλίο δε το ‘χω διαβάσει. Το έχω στα αγγλικά και επιχείρησα μια φορά να το διαβάσω, άλλα είναι αγγλικά του 1800 και δε την πάλεψα. Θα επιχειρήσω στο μέλλον όμως πάλι… for sure! 😀

    ΥΓ: Πριν καν διαβάσω ολόκληρο το post, είπα «όταν κάνω comment» θα της βάλω και το ‘Love song for a Vampire’. Με έβγαλες offside…

    Την καλησπέρα μου! 🙄

  6. Δεν το γλύτωσες τελικά το link…
    Κάνε την καρδιά σου πέτρα και άκουσέ το, θα σου φανεί πολύ heavy… (και είναι), αλλά έχει απίστευτη μουσική και έναν καταπληκτικό διάλογο (σχετικό με τα παραπάνω περί Dracula, νομίζω…).

    ***
    Theatre of Tragedy
    ‘And When He Falleth’

    ***

    [Male Voice]
    That cross you wear around your neck;
    is it only a decoration, or are you a
    true Christian believer?

    [Female Voice]
    Yes, I believe – truly.

    [Male Voice]
    Then I want you to remove it at once!
    – and never to wear it within this castle again! Do you know how a falcon is trained my dear? Her eyes are sewn shut. Blinded temporarily she suffers the whims of her God patiently, until
    her will is submerged and she learns to serve – as your God taught and blinded you with crosses.

    [Female Voice]
    You had me take off my cross because it
    offended….

    [Male Voice]
    It offended no-one. No – it simply appears to me to be discourteous to… to wear the symbol of a deity long dead. My ancestors tried to find it. And to open the door that seperates us from our Creator.

    [Female Voice]
    But you need no doors to find God.
    If you believe….

    [Male Voice]
    Believe?! If you believe you are…gullible. Can you look around this world and believe in the goodness of a god who rules it? Famine, Pestilence, War, Disease and Death! They rule this world.

    [Female Voice]
    There is also love and life and hope.

    [Male Voice]
    Very little hope I assure you. No. If a god of love and life ever did exist…he is long since dead. Someone…something rules in his
    place.

    ***

    Δεν γνωρίζω αν είναι από ταινία ή αν είναι φτιαχμένος από τους Theatre of Tragedy.

    ΥΓ: Αν είναι πολύ ακραίο το κομμάτι, σβήσε τελείως το comment.

    • teokaf
    • Posted Σεπτεμβρίου 30, 2009 at 18:55
    • Permalink

    Άσε τα σάπια και λέγε τι σχέση έχεις με το Θησείο και την Νηλέως. ( έχω εγώ γι αυτό ρωτάω).

    • teokaf
    • Posted Σεπτεμβρίου 30, 2009 at 19:50
    • Permalink

    Και τώρα μερικά σοβαρά σχόλια:
    1) Ο ταξιτζής είναι ο Μούργος 100%. Η περιγραφή που έκανες είναι σαν να τον έβλεπα μπροστά μου. Θα μου πεις που είναι τα πατομπούκαλα γυαλιά που φοράει; Θα σου πω πως απλά έχει κάνει όλο το παρμπρίζ του ταξί +25 βαθμούς οπότε έτσι λύνεται και το γιατί ενώ του είπες να σε αφήσει στο μέρος που ήθελες σε άφησε 2 στενά πριν ( η παράλλαξη που δημιουργούν οι μεγάλοι βαθμοί μυωπίας,υπερμετρωπίας και καθαρής τύφλας έχουν τέτοιες παρενέργειες)
    Θα μου πεις το μαλλί, μια και ο Μούργος το μόνο μαλλί που έχει πάνω του εδράζει στην μύτη και στα αυτιά, θα σου πω περουκίνι από την άλλη βάρδια που κάνει στην Συγγρού.
    Το μόνο που με προβλημάτισε είναι αυτό της ηλικίας ( οι μυρωδιές ούρων μαζί με άλλες ακαθόριστες σηπώμενης σάρκας ποδάγρας και πυορροούσας πληγής είναι το σήμα κατατεθέν του). 60 χρονών ο Μούργος έπαιζε τα Καλουτάκια στα γόνατά του. Ίσως οι μυρωδιές να σε έκαναν να μην βλέπεις σωστά.
    Τώρα όσον αφορά το ιδεολογικό περιεχόμενο της συζήτησης αυτό ήταν το Μανιφέστο του Μούργου ( αν τον παρακαλέσεις μπορεί να στο στείλει και τυπωμένο)

    2) Αγαπητέ Κωστή στα είπε μια χαρά η Ρενάτα τις προάλλες αλλά εσύ δεν βάζεις μυαλό. Συνεχίζεις να νομίζεις πως η μουσική Θείας Λένας που βάζεις θα μας ιδρώσει τ αυτί. Την επόμενη φορά θα σου βάλω μουσική από τον Μπαρμπαμιτούση αλλά επειδή είσαι καλό παιδί και κρατάς και το ταμείο της Λάσπης ( έχω μετοχές οι ηλίθιος εκεί, ρώτα και τον Μούργο αν δεν πιστεύεις) δεν μπορώ να πω τίποτε παραπάνω.
    Για να δεις τι βλέπαμε εμείς στην ηλικία σου και να καταλάβεις γιατί αυτά μας φαίνονται σαν τις παλιές χαβάγιες με τον Τάκη Αλέπωρο.

    Αφιερωμένο στον Λογιστή μας:

    και στην Άουρα που μας ανέχεται ( μια απ τις καλύτερες συναυλίες που έχω δει)

    • αγκνιρα
    • Posted Σεπτεμβρίου 30, 2009 at 23:38
    • Permalink

    Κωστή, εμένα μου άρεσε ο διάλογος, ωραία αγγλικά, και στο κάτω κάτω, δεν έχει άδικο ο βρυκόλακας. Εποχή είναι αυτή που ζούμε;(βλέπε ταξιτζή της άουρας)

    • αγκνιρα
    • Posted Σεπτεμβρίου 30, 2009 at 23:54
    • Permalink

    Άουρα, είδα όλα τα βίντεο. Ολόκληρη διατριβή στους βρυκόλακες έκανες! Για μένα το καλύτερο είναι το παλιο Νοσφεράτου του 1922, παρόλο που ειναι βωβό. Τόχεις δει όλο; Βαστάει αρκετή ωρα, απότι θυμάμαι.

  7. Ο Dracula του Στόκερ είναι μια ιστορία «απέθαντης» αγάπης κατά τη γνώμη μου και επομένως καθόλου τρομακτική, μάλλον γκόθικ ρομαντική θα τη χαρακτήριζα – καθόλου δηλαδή σαν τις σημερινές fast food, που ξεθυμαίνουν στο πι και φι κι έχουν ως… άρθρο πρώτο το «μη πιέζεις…» έστω κι αν αυτό συνίσταται σε ένα γλυκό καλημέρα… Λέμε τώρα. Αλλά πάλι ξέφυγα (ως συνήθως…) και καλύτερα να συμμαζευτώ, γιατί αυτήν τη φορά δεν είναι αστείο…
    Θα είμαι σύντομη λοιπόν αγαπητή εύθραυστη μικρή μου: όποιος νομίζει πως οι Έλληνες δεν είναι βαθύτατα ρατσιστικός λαός πλανάται πλάνην. Και ρατσιστής είναι και καλομαθημένος τόσο που έχει φαρδύνει ο κώλος του, καθώς έχει ξεχάσει τις καραβιές ολόκληρες μεταναστών που στείλαμε κάποτε στο εξωτερικό.
    Και ρατσιστές λοιπόν και με ρηχή μνήμη, χαμένη στην ευδαιμονία του δανείου και του καινούργιου αυτοκινήτου που έτρεξε να πάρει ο μέγας Έλληνας μόλις του είπαν για το τέλος ταξινόμησης.
    Ο καλοζωισμένος-η λοιπόν που ακόμα χαρτζηλικώνεται από τη μαμά ας έχει φτάσει τα 40, τι να καταλάβει από τους «ξένους»; Τι να καταλάβει από την πείνα που τους οδήγησε πάνω σε μια τρύπια βάρκα στην πατρίδα μας; Και η πείνα, είναι οικτρή οδύνη για τον άνθρωπο – τον εξαγριώνει.
    Δεν καταλαβαίνει κι ούτε θέλει. Κι είναι ο ίδιος-α ακριβώς που ενώ ακόμα είναι αδιόριστος-η ας πούμε εκπαιδευτικός και τα μαλλιά του-της έχουν ασπρίσει από το περίμενε, αλλά δεν καταδέχεται βεβαίως να κάνει καμία άλλη δουλειά (αφού χαρτζηλικώνει η μαμάκα…) θα γυρίσει και θα πει: «‘Ηρθαν οι ξένοι και μας πήραν τις δουλειές»!!!!!
    Αγαπητέ τεμπέλη… σου έχω νέα: τις δουλειές που κάνουν οι ξένοι δεν θα καταδεχόσουν ούτε να περάσεις από δίπλα τους, γιατί ο κώλος σου είναι τόσο μαλακός που φοβάσαι πως θα σπάσει.
    Ρηχοί, χωρίς μνήμη, τεμπέληδες, και βαθύτατα ρατσιστές. Αυτοί είμαστε. Ο ταξιτζής που συνάντησες απλά είναι ένα φανερό δείγμα. Οι περισσότεροι όμως είναι μουλωχτοί και… ζουν εκεί έξω!
    Ας το παραδεχτούμε.
    I rest my case…
    (Κάτι τέτοιες ώρες μου λείπει το blog – αν και αυτοί οι προβληματισμοί δεν ήταν το είδος του…)
    Keep writing please…
    (Πάλι δεν ήμουν σύντομη… αλλά τσαντίστηκα!)

  8. Κόκκινο Μπαλόνι @

    Αυτό με το σχόλιο – σχόλειο καιρό τώρα ψάχνω να βρω πως μπορώ να το αλλάξω, χωρίς όμως αποτέλεσμα . Ο αυτόματος μεταφραστής του WordPress χα, χαααα . Δεν αλλάζω όμως προς το παρόν theme κι έτσι θα το υποστώ …

    Τι τραβάς κι εσύ … Να το κάνεις ποστ ! 😉

    Μ’έκανες να νιώσω καλύτερα, νά’σαι καλά . Εμένα μου έτυχε μεμονωμένο περιστατικό, που λένε . Εσύ όμως έχεις τη χορτοφάγα βλακεία να κάθεται κάθε μέρα απέναντι σου . Ήρωας – ήρωας !! Πώς την αντέχεις ? Απίστευτοοοο …

    Αν σου έχει πει κι άλλα τέτοια ζουμερά-διασκεδαστικά, γραψε και κανένα άλλο . Έχω ανάγκη από λίγο γέλιο αυτόν τον καιρό .

    ( ελπίζω από Δευτέρα να το βουλώσει για λίγο η δικιά σου . θα εξαρτηθεί βέβαια και από τον αριθμό εδρών του Καρατζαφύρερ … ωχ )

    ————–

    αγκνιρα @

    Εγώ πάλι αγκνιρα μου ήθελα να κλάψω από την κακή έκφραση του μπάρμπαταξιτζή . Μετέφερα αυτούσια τα λόγια του, τα οποία είναι ικανά να οδηγήσουν όλα τα βιβλία γραμματικής και συντακτικού σε αυτοπυρπόληση !

    Πάντα ζούσαμε σε κακές εποχές . Οι αντιλήψεις και οι ιδεολογίες αυτού του είδους υπήρχαν και θα υπάρχουν . Ο ρατσισμός αυτής της μορφής είναι κάτι που ο εγκέφαλος μου αρνείται να επεξεργαστεί . Το ίδιο αντιδρά και με τις έννοιες εθνικισμός, φανατισμός ( χουλιγκανισμός πες καλύτερα ) κλπ κλπ . Ψάχνω τοίχο να βαρέσω το κεφάλι μου !

    Επομένως καλύτερα να γελάς . Να γελάμε !

    Το Νοσφεράτου έχει διάρκεια μιάμισι ώρα περίπου και το είδα ολόκληρο στο γιουτούμπι προκειμένου να διαλέξω ένα απόσπασμα . Ωραίο . Τελικά όμως ανέβασα ένα ποτπουρί σκηνών χα, χα !

    Άξια αναγνώστρια που είδες όλα τα βίντεο κερδίζεις » παραγγελιά » . Διάλεξε, όποτε θες, ένα αγαπημένο σου τραγούδι και θα στο κάνω ποστ !

    Φιλάκια ! 🙂

  9. ———–

    Κωστής @

    Χμ … 😳
    Κωστή μου υπερβάλλεις λιγουλάκι . Συγγραφέας, ούτε με σφαίρες ! Ηθοποιός ? Ούτε !!! Το ψώνιο μου είναι αλλού .
    Υπάρχουν εκατοντάδες μπλόγκερς » εκεί έξω » που γράφουν πολύ, πολύ καλύτερα από εμένα . Τόσο καλά, που αν προσπαθήσεις να συγκριθείς, πέφτεις στην κατάθλιψη . Μ’έκανες όμως να χαρώ πολύ, τα καλά λόγια πάντα δίνουν χαρά . Σ’ευχαριστώωωωω ! 😀

    Και τόσο πολύ χάρηκα που άκουσα όλο το τραγούδι σου . Πολύ θεατρικό και άνετα στέκεται σε γκόθικ μιούζικαλ αλλά … πως θα κοιμηθώ μετά από αυτή τη δρακουλιάρικη φωνή καλέ !? Αγκαλιά με σκόρδα ?? Τα βιντεάκια μου βγάζουν και λίγο γέλιο . Τούτο’δώ όμως ? 😆

    ( Κι έχω ν’ακούσω και την αφιέρωση του Τεο . Φοβάμαι από τώρα ! )

  10. Χαχαχα! Η γυναικία φωνή πολύ καλή όμως ε; Και γενικά το τραγούδι… 😉

    Για να κοιμηθείς; Άκου Yiruma (river flows in you) και θα κοιμηθείς σαν πουλάκι… 😀

    Δεν υπερβάλω, γράφεις καταπληκτικά…

  11. ————

    Τεο @

    Σε ερωτήσεις ανακριτικού τύπου που αρχίζουν με τη φράση » άσε τα σάπια » δεν απαντώ ! Η Νηλέως είναι ένας ωραιότατος δρόμος κι αυτό γιατί καταλήγει στα γνωστά καφέ του Θησείου και στον πολύ ωραίο, για περπάτημα, πεζόδρομο . 🙄

    Καλέ, αυτοί οι ΕΧ έχουν για σήμα δυό σφυριά και κανένα δρεπάνι χα, χαα ! Βιρτούοζικο παίξιμο φυσαρμόνικας ( μα πώς το κάνει ? ) . Καθόλου άσχημο το άσμα, τους στίχους δεν τους βγάζω με τίποτα ( μάλλον εκεί είναι το ζουμί )αλλά ο τίτλος του δίσκου τους » All Corpses Smell The Same » είναι κορυφαίος !!!! Περίμενα κάτι πιο τρομαχτικό, ηρέμησα τώρα κι επομένως thanks Τεο ! 😉

    Λες να ήταν ο Μούργος ?? Πολλά ταιριάζουν … Όταν όμως περάσαμε έξω από τη Γεωπονική δεν παρατήρησα καμιά αντίδραση, έναν αναστεναγμό, μια λοξή ματιά, έστω κάτι ! Χμμμ …

  12. ———-
    Κωστής ( πάλι ) @

    Yiruma ? 😯
    Τί είναι αυτό ? Πρέπει να το ψάξω . Αχ βρε Κωστή, τώρα θα ξενυχτήσω για άλλο λόγο !! 😆 😆

    Ευχαριστώ, ευχαριστώ, ω, ευχαριστώ …

    P.S. Α ! Ο Yiruma είναι πασίγνωστος νοτιοκορεάτης πιανίστας και συνθέτης . Τώρα μάλιστα, τον έμαθα χι, χι . Πολύ γλυκό και νανουριστικό indeed …

    🙂

  13. Επί τη ευκαιρία, ένα ανέκδοτο (παλιό):

    Είναι το γατάκι και ο θείος του. Του λέει λοιπόν ο θείος γάτος, «Εϊ ψιτ, μικρέ… πάμε βόλτα να γ@μ1σ..με». Λέει και το γατάκι, «και δε πάμε;».

    Ανεβαίνουν σε μια στέγη, και λέει ο μπάρμπας (όχι ο teo) «κάτσε εσύ σε αυτή τη γωνία να πάω εγώ στην άλλη και νιαούριζε». Όλο και κάποια γάτα θα περάσει. Το μικρό και αθώο γατί λοιπόν ξεκινά «νιάου… νιάου» με την λεπτή φωνούλα του, και ο μπάρμπας του απ’ την άλλη πλευρά της σκεπής «ΝΙΑΟΥ… ΝΙΑΟΥ» με την γαϊδουροφωνάρα του… Δεν είχαν το αποτέλεσμα που περίμενε ο θείος γάτος όμως, κι έτσι…

    …αφού έχει περάσει καμιά ώρα που γίνεται αυτό και το μικρό γατί έχει παγώσει απ’ το κρύο, πάει σιγά σιγά με μικρά βηματάκια στον θείο του και του λέει: «Θείο… εγώ θα γ@μ1σw λίγο ακόμη και θα φύγω…»

    ΥΓ: Άουρα; Εγώ θα bloggάρω λίγο ακόμη και θα φύγω… Κάνει νύστα! 😛

  14. Έλα Κωστή, με πρόλαβες χααααα !

    Το ανέκδοτο … πού κολλάει ακριβώς ?? ( μάλλον νύσταξα κι εγώ ) Το αφιερώνεις στον Τεό ??? 😯 😆 😆

    Καλό ξημέρωμα !

    • αγκνιρα
    • Posted Οκτώβριος 1, 2009 at 01:59
    • Permalink

    Ωραίος ο Κορεάτης. Έχει μια μελαγχολία που είναι ό,τι πρέπει για αυτή την προχωρημένη ώρα…
    Καληνύχτα σας!

  15. ———-

    NYAnna @

    Δε θα μπορούσες να τα γράψεις πιο σωστά φιλεναδίτσα μου γλυκιά . Και για τον Δράκουλα του Κόππολα ( ακριβώς έτσι, αν κι εγώ σε δυό – τρεις σκηνές » τα χρειάστηκα «, το είχα δει στο σινεμά το ’92-93 και το μάτι μου ήταν ακόμη άμαθο σ’αυτά ) . Μου αρέσει πολύ η κινηματογράφηση αυτής της ταινίας κυρίως γιατί όλα σχεδόν τα εφφέ έγιναν με την κάμερα, με τον κλασσικό τρόπο και όχι ψηφιακά . Κι αυτό προσθέτει πολύ στην ατμόσφαιρα .

    Και τα περί ρατσισμού στην Ελλάδα περιγράφεις γλαφυρά και εξηγείς σωστά . Έτσι είναι . Μόνο που εγώ κρίνω λίγο εξ ιδίων ( όπως έγραψα και στην αγκνιρα ) και δεν μπορώ να το χωνέψω όλο αυτό . Με στενοχωρεί πολύ . Θεωρώ ότι χρίζουν παρακολούθησης αυτά τα άτομα ως ψυχοπαθολογικά περιστατικά .

    Είχα μια κουβέντα απόψε για το θέμα αυτό και υποστήριξα ότι πρέπει να θεωρούμε διαφορετικές τις έννοιες ξενοφοβία και ρατσισμός . Και είναι . Ξενοφοβία παρουσιάζουν πάααρα πολλοί άνθρωποι παγκοσμίως . Η ξενοφοβία πιστεύω όμως ότι, κάποια στιγμή, μπορεί να ξεπεραστεί από έναν άνθρωπο ( έχεις δει το Γκραν Τορίνο ? ).
    Ο ρατσισμός όμως είναι μια κατάσταση με ρίζες πολύ βαθιές, δηλητήριο που ποτίζει ψυχή και μυαλό, δύσκολα θεραπεύεται . Γιατί ο ρατσισμός προϋποθέτει δράση, είναι ενεργητικός . Για μένα ο ρατσιστής είναι ένας πάρα πολύ επικίνδυνος άνθρωπος . Και ο ταξιτζής που συνάντησα ήταν ρατσιστής διότι έδειχνε ικανός να κάνει μεγάλο κακό σε έναν μουσουλμάνο ή έναν έγχρωμο . Γι’αυτό και φοβήθηκα πολύ .

    Δεν ξέρω αν μετέτρεψα σωστά και κατανοητά τις σκέψεις μου σε λέξεις . Είναι πολύ αργά και είμαι ψόφια . Ελπίζω να με κατάλαβες καλή μου . Πάω να ξεραθώ .

    Α ! Και τις γλυκές » καλημέρες » τις λέμε και θα τις λέμε . Όποιος τις εκλαμβάνει σαν » πίεση » έχει τα δικά του προβλήματα και συμπλέγματα και μέσα σ’αυτά δεν συμπεριλαμβανόμαστε εμείς και ούτε πρόκειται . Τ’ακούς ??? Σε φιλώ γλυκά !! 😉

  16. ———–

    Καληνύχτα αγκνιρα …

    Κι εγώ θα το ακούσω άλλη μια φορά για να το ξαναπαίξω στο μυαλό μου ( είναι όμορφο ) όταν ξαπλώσω . Γιατί οι » δράκουλες » και κυρίως οι » δρακουλίνες » καραδοκούν χα, χα, φτου, φτου ! Φιλιά !

  17. Mπονζούρ!
    Καλέ τα έχω γράψει…σε παραπέμπω στα : [1], [2], [3]

  18. Τρομερή η ιστορία του Stoker. Καλός ο Oldman, καλύτερος ο Κinski αλλά ο Max Schreck είναι αξεπέραστος. Περίμενα πάντως και μία αναφορά στο Shadow Of the Vampire με τον εκπληκτικό Dafoe να υποδύεται τον Schreck και τον Malkovich να υποδύεται τον Murnau σε μία εκδοχή των γυρισμάτων του αριστουργήματος του 1922.
    Κατά τα λοιπά, η λεπτή γραμμή μεταξύ φασισμού, λαϊκισμού και γραφικότητας είναι πια σχεδόν ανύπαρκτη.
    Τέλος το μόνο που δεν διευκρινίστηκε τελικά αν είναι αλήθεια ή ψέμματα είναι το σπίτι στο Θησείο. Για να ξέρω αν είμαστε γειτονάκια δηλαδή…

  19. Ξέρω καλά πως δεν μπορούσες να το χωνέψεις γλυκό μου κατσαρό ραπανάκι, μα η πρώτη φορά, σε όλα τα πράγματα, είναι δύσκολη και καταλαβαίνω τον τρόμο και το σοκ σου!
    Κι επειδή χρησιμοποιώ αρκετά ταξί, και μου έχουν τύχει όλων των ειδών οι τύποι (από τους πιο ευγενικούς ανθρώπους μέχρι κάτι μούτρα που ο φυσικός τους χώρος θα έπρεπε να είναι η φυλακή! – δεν υπερβάλλω, θύμησέ μου μόνο να σου τα πω κάποια φορά…) σε καταλαβαίνω διπλά!
    Έχεις δίκιο περί ξενοφοβίας και ρατσισμού. Ο Φόβος για τον «Αλλότριο» είναι σχεδόν φυσικό και αναμενόμενο συναίσθημα… Σχεδόν αταβιστικό. Ας πούμε ο Νεάτερνταλ δεν πέταξε κι από τη χαρά του όταν είδε για πρώτη φορά μπροστά του έναν εξελιγμένο Κρομανιόν. Όμως ακόμα και ένας… «επιθεωρητής Κάλαχαν» μπορεί να τον ξεπεράσει («make my day punk!!!!) οπότε, δεν τίθεται θέμα.
    Ο ρατσισμός όμως είναι δηλητήριο, ναι. Και καλλιεργείται με μαεστρία στους δοκιμαστικούς σωλήνες πολλών «παραγόντων» ώστε να σε κάνουν να πιστεύεις πως για όλα τα δεινά φταίνε «οι ξένοι».
    Η «αλλοί-τιδα» είναι βαριά ασθένεια, από την οποία πάσχουμε οι περισσότεροι. Δέστο κι έτσι. Δεν φταίμε «εμείς» για τις φωτιές, φταίνε οι «άλλοι». Εμείς απλώς είχαμε αράξει στις παραλίες και τις βλέπαμε από την τηλεόραση.
    Δεν φταίμε «εμείς» για το ποιοι μας κυβερνάνε, φταίνει «οι άλλοι» που ψήφισαν. Και ούτω καθ’ εξής…
    Δεν φταίμε εμείς που είμαστε τεμπέληδες. Φταίνει οι «άλλοι», οι «ξένοι» που μας πήραν τις δουλειές.
    Δέστο σαν ένα γενικότερο πλαίσιο. Σαν μια κοινωνική μελέτη.
    Ο ρατσισμός δεν εκδηλώνεται ξαφνικά, σαν έκρηξη. Είναι φωτιά από βενζίνη που σιγοκαίει ύπουλα και έχει βαθιές ρίζες.
    Αυτά…

    • teokaf
    • Posted Οκτώβριος 1, 2009 at 16:08
    • Permalink

    Το καλύτερο έργο για τον σύγχρονο ρατσισμό είναι το Crash , τα λέει όλα.
    Για τον ρατσισμό με τις πλέον φιλοσοφικές διαστάσεις νομίζω το Μπλειτρανερ είναι το κορυφαίο.

  20. Μπάρμπα εννοείς το Bladerunner; Απ’ τις TOP 10 ταινίες μου… απίστευτη ατμόσφαιρα, απίστευτη σκηνοθεσία και απίστευτη μουσική από τον Παπαθανασίου.

    Κι επειδή αρέσουν οι βαθμολογίες στην Aura,
    10/10

    Ναι, 10. Είναι αριστούργημα. 😉

  21. ———–

    Μπαλόνιον @

    Αχουουουουού ! ! Τα διάβασα τα ποστάκια ! Η τύπισα σηκώνει πολύ δούλεμα και πείραγμα . Ωτοασπίδες ? Τις σκέφτηκες καθόλου ? 😉

    ————

    zamuc @

    Δεν μπορείς να φανταστείς για πόσες ταινίες διάβασα ψάχνοντας για τον Κόμη Δ. Την ξέρω επομένως κι αυτή την ταινία, αφορά όμως τον ηθοποιό που έπαιξε τον Κόμη και όχι τον ίδιο τον Δράκουλα γι’αυτό και δεν την αναφέρω . Εξάλλου δεν έκανα και κάποιο σοβαρό αφιέρωμα, λίγα τρίβια έδωσα, δεν προλάβαινα για κάτι παραπάνω .

    Αμάν με το Θησείο ! Θεώρησε με γειτόνισσα, περισσότερες λεπτομέρειες ΔΕΝ δίνω, τέλοοοςςς ! 👿

    Θα πας στο γήπεδο ??? Όϊ, όϊ, όϊ … Εγώ πάλι γιατί έχω καλό προαίσθημα ?? 🙄

    ———–

    Οι υπόλοιπες απαντήσεις μετά το ματς . 😉

  22. Aura ασχολήσε με ποδόσφαιρο; 😯

  23. τι γινεται εδω; 😯
    υ.γ.
    πολυ ευγενικη δεν ησουν; (εγω θα τον ειχα ξεχ@σει στο πρωτο λεπτο)
    υ.γ.
    σκατογερε, δεν κανουμε πλακα με αυτους (ειναι πλεον επικινδυνοι)

  24. ———

    NYAnna @

    Ουφ, πια … Πάλι έγραψες ! Καταντά βαρετό κάθε φορά που αφήνεις σχόλιο να συμφωνώ μαζί σου Άννα … Ούτε φίλες να είμασταν … Πωωω … ( μουα χα χα χα χαααα )

    Το τελευταίο πάντως που έμαθα περί ρατσισμού και μ’εντυπωσίασε, γιατί το κουρασμένο μου μυαλό δεν έφτανε μέχρι εκεί να σκεφτεί, είναι για τη ρατσιστική συμπεριφορά και σκέψη των αλλοδαπών που μένουν στην Ελλάδα για … άλλους αλλοδαπούς ! Το έμαθα από φίλη δικηγόρο που έχει αναλάβει διάφορες υποθέσεις και μου έλεγε π.χ. ότι υπάρχει έντονος ρατσισμός των αλβανών που ήρθαν σχετικά πρόσφατα στην Ελλάδα για τους αλβανούς ( ! ) που έχουν εγκατασταθεί εδώ πάνω από δέκα χρόνια . Δεν τους χωνεύουν καθόλου, τους βρίζουν, τους θεωρούν εξελληνισμένους κλπ . Επίσης όλοι ( ρώσοι, αλβανοί κ.α. )τα βάζουν με τους μαύρους, ασχέτως αν έχουν τα ίδια προβλήματα και βρίσκουν τις ίδιες δυσκολίες μ’αυτούς . Θλιβερό γαϊτανάκι που καλά κρατεί, κατάλαβες ?

    Υ.Γ. Εύθραυστη, κατσαρή, ραπανάκι ( ! ) … Τελικά Άννα μου έχεις πολλή φαντασία όταν μου βάζεις επιθετικούς και μη προσδιορισμούς !! Χα χα χαα ! Μεγάλα φιλιά 😀

    ———–

    Teo @

    Συμφωνώ για Crash . Επίσης μου ήρθε στο μυαλό και το American History X με τον Edward Norton που μου άρεσε πάρα πολύ όταν το είχα δει . Αρκετά ρεαλιστικό .

    Κο-ρυ-φαίο το Bladerunner και δεν το είχα σκεφτεί έτσι όπως το θέτεις . Ενδιαφέρον …

    Όταν πάντως σκέφτομαι τη λέξη ρατσισμός πάντα μου έρχεται στο νου η μεγαλειώδης, αλλά μίνι, σειρά » Οι Ρίζες » ( Roots ) που παρακολουθούσα με πόρωση στην τηλεόραση . Πρέπει να την είχε πάρει το μάτι σου . Παιζόταν στην κρατική όταν πρωτομπήκες στο γηροκομείο ( είχατε τηλεόραση τότε ε ? )

  25. ———

    Κωστής @

    Η ταινία είναι καταπληκτική Κωστή . Και για μένα, από τις πιο αγαπημένες μου . Αν την έκρινα με βάση το είδος της, ναι, μάλλον θα της έβαζα κι εγώ 10/10 . Με βάση το είδος της όμως, το τονίζω . Τη διάσταση που έδωσε ο Τεο ( άνθρωποι-ρέπλικες ) δεν την είχα σκεφτεί παντώς .

    Ε, ναι βρε, σαν παιδί πολυσυλλεκτικό κι εγώ ασχολούμαι λίγο και με το ποδόσφαιρο . Όσο αντέχει το ΧΧ χρωμόσωμα μου δλδ .
    Ειδήμων δεν είμαι, προς Θεού, το αντίθετο . Αλλά ! Την αγαπημένη μου ομάδα την παρακολουθώ, και όπως καταλαβαίνεις απόψε είμαι πάρα πολύ χαρούμενη ( μου βγήκε αληθινό και το προαίσθημα – unfuckinbelievable !!! ) ! 😉

    ———-

    Μούργος @

    Τί να γίνεται βρε Μούργο ?
    Ο Τεο μου λέει ότι τα βράδια ανεβαίνεις Αθήνα και το παίζεις ταξιτζής για το νυχτοκάματο και ότι τη Δευτέρα το βράδυ, κατά τις 11μισι, με πήρες κούρσα για Θησείο !!! 😯

    Το δεύτερο υ.γ. σου είναι η απάντηση μου στην ερώτηση του πρώτου υ.γ. σου . 😉

  26. Βγήκε τελικά το προαίσθημα ε;

    Έχεις δίκιο για τα άλλα 2.
    Η ταινία μάλλον είναι υπερεκτιμημένη στο μυαλό μου επειδή μου αρέσει πολύ αυτή του 22 και όντως μάλλον δεν ταίριαζε εδώ.
    Και για τα προσωπικά δεδομένα έχεις δίκιο 🙂

  27. Μάλιστα! ΑΕΚ; 😀

    Ναι, όταν βαθμολογώ ταινία, τη βαθμολογώ με βάση την κατηγορία της, ακόμη και με βάση τις υπόλοιπες ταινίες στην κατηγορία αυτή. Για να σου δώσω ένα μικρό παράδειγμα ταινιών που έχω σε εκτίμηση:

    o The godfather
    o Schindler’s List
    o Braveheart
    o For a few dollars more
    o Alien
    o Star wars, episode V – The empire strikes back
    o Matrix
    o Last of the Mohicans
    o Dracula
    o Immortal Beloved (& Amadeus)

    κ.λπ.

  28. ———-

    zamuc @

    Βγήηκεεε, βγήηηκεεε, βγήκε αληθινόοοο !! 😀
    ( έχω ένα ψιλο»κληρονομικό χάρισμα » αλλά δεν είναι της ώρας να τα λέμε αυτά τα πράγματα )

    Εντάξει zamuc, δεν ζήτησες δα και το ΑΦΜ μου ! No problem 😉

    ———–

    Κωστής @

    Μ’αρέσει που βάζεις κι ερωτηματικό δίπλα στο ΑΕΚ βρε Κωστή ! Να υποθέσω ότι το πλατύ χαμόγελο που ακολουθεί την ερώτηση σημαίνει ότι εγκρίνεις ? 😉

    Αφού έβαλες το Νονό στην κορυφή της λίστας ( είναι και στο δικό μου τοπ 20 )είσαι σε πολύ καλό δρόμο . Πολύ του ηρωισμού σε βρίσκω πάντως Κωστή . Πάνω από τις μισές ταινίες έχουν να κάνουν με ηρωϊκές πράξεις και συμπεριφορές σε διαφορετικές εποχές . Πολύ μπαπα μπούπα βρε παιδί μου … 🙄

  29. Αυτό περί ηρωισμού τώρα που το είπες το πρόσεξα. Λες να ήμουν ιππότης στην προηγούμενη ζωή μου; Δεν είπα κωμωδία πάντως, ε; Χμμμ!

    Το μπάπα μπούπα ήταν ανέκαθεν κομμάτι της ζωής του ανθρώπου, από τον άθρωπο των σπυλαίων μέχρι και σήμερα.

    Όσο για την ΑΕΚ, δεν εγκρίνω, αλλά σεβομαι. Ολυμπιακός είμαι και ασχολούμε αρκετά, με ποδόσφαιρο μόνο (όχι γιατί εκεί πάμε καλά, αλλά γιατί το λατρεύω σαν άθλημα… παίζω αρκετά κιόλας).

    Πάω για ύπνο γιατί κλείνουν τα μάτια μου… 😀

    Καληνύχτα!

  30. Γαύρος ????? 👿 👿

    Κάνω την καρδιά μου πέτρα Κωστή και ανταποδίδω το respect … 🙄

    ( εντάξει μωρέ, δεν έγινε και τίποτα – κι ο κολλητός μου είναι γαύρος, μια χαρά παιδί, αλλά τον έχω τρέλλάνει στο δούλεμα, μουα χα χα χααα ) 😉

    Καλό Σαββατοκύριακο ! 😀

    • teokaf
    • Posted Οκτώβριος 4, 2009 at 10:59
    • Permalink

    Το Μπλέιντρανερ εκτός των άλλων πραγμάτων για το οποίο είναι πρωτοποριακό ( ατμόσφαιρα, περιβάλλον) θίγει την ουσία του ρατσισμού: Την διαφορετικότητα. Βέβαια την θίγει ταυτόχρονα με την βασική ερώτηση: Τι είναι άνθρωπος; Και απαντά φυσικά.
    Έτσι κάθε αυτοσυνείδηση της ύλης έχει τα ίδια ( θα έπρεπε να έχει τα ίδια) δικαιώματα με όποια άλλη αυτοσυνείδηση της ύλης ( για να δανειστώ τον ορισμό του ανθρώπου από κάποιον μέγα φιλόσοφο).
    Να το δείτε σε μπλου ρέι, λέει.

    Τώρα μερικά για την λίστα του Κωστή: Όλα είναι πανέμορφα έργα , μα μόνο δύο από αυτά είναι πραγματικά αριστουργήματα, το Άλιεν και ο Νονός.

    Στην Νηλέως έχω μια γκαρσονιέρα που νοικιάζω σε κάποιο φοιτητή και φέτος επειδή την ανακαίνιζα ήμουν πολύ συχνά στην περιοχή ( έχω γεννηθεί εξ άλλου στο Θησείο, όταν αυτός απ όπου πήρε το όνομά του η περιοχή, έκοβε βόλτες).

    Από τότε που πήγε ο Πρίγκιπας είπα να είμαι ΑΕΚ αλλά είναι για τα πανηγύρια ρε γ@μώτο, πάλι Θρύλο με βλέπω να υποστηρίζω.

    Καλή μέρα σε όλους.

    • teokaf
    • Posted Οκτώβριος 4, 2009 at 11:04
    • Permalink

    Αλήθεια για πές ρε Άουρα, Κωστή αλλά και αυτό το πουλί που λιμάζει στην πείνα γιατί τέλειωσαν τα σύκα, το τοπ 10 των προτιμήσεών σου στον κινηματογράφο και σου υπόσχομαι να πω και εγώ ( πιάνοντας μονάχα το μέγεθος 15 ποστ).

    • αγκνιρα
    • Posted Οκτώβριος 4, 2009 at 14:29
    • Permalink

    Παρόλο που κινδυνεύω να φάω γιαούρτωμα θα το πω:
    Το Μπλέιντ ράννερ το είδα συμπτωματικά φέτος το καλοκαίρι για πρώτη φορά, με πολύ μεγάλες προσδοκίες, γιατί είχα μόλις διαβάσει το πολύ αξιόλογο βιβλίο του Φίλιπ Ντικ στο οποίο βασίζεται (υποτίθεται) το φίλμ. Ε, λοιπόν, αφενός σκυλοβαρέθηκα, η μουσική και ο Χάρισον Φορντ μου την έδωσαν φοβερά (εντάξει, αυτό είναι θέμα γούστου, το παραδέχομαι), αφετέρου όμως (και αυτό είναι το πιο σημαντικό) εξοργίστηκα από την διαστρέβλωση που έγινε στο βιβλίο του Ντικ.
    Για να σας πω ένα παράδειγμα, στο βιβλίο μεχρι το τέλος δεν μπορείς να αποφασίσεις ποιος είναι ηθικά χειρότερος, τα ρομποτ ή οι άνθρωποι, τοσο πολύπλοκα περιγράφονται οι φιγούρες του μυθιστορήματος. Στο φίλμ πολύ γρήγορα καταλαβαίνεις: Οι άνθρωποι είναι καλοί, τα ρομποτ πολύ κακά. Τόσο απλό είναι, άσπρο-μαύρο. Η πλοκή απλοποιείται εντελώς, ώστε και ο πιο πτωχός τω πνεύματι να μπορεί να την καταλάβει, και γενικά το φίλμ ποντάρει στα εφφέε για να κερδίσει θεατές, χρησιμοποιώντας το βιβλίο του Ντικ μόνο σαν παρασκήνιο.

    Έχει κανείς σας διαβάσει το βιβλίο του Ντικ; Αν ναι, πως το βλέπετε σε σύγκριση με το φίλμ;

    • teokaf
    • Posted Οκτώβριος 4, 2009 at 15:04
    • Permalink

    ωχ Αγκινάρα δεν ξέρεις τι έκανες με το σχόλιό σου. Και καλά εμένα δεν με σκέφτηκες που θα πρέπει να σου απαντήσω αντί να δω την συναρπαστική μάχη των εκλογών την Άουρα δεν την σκέφτηκες που θέλοντας και μη θα φιλοξενήσει τις βαθυστόχαστες αναλύσεις μου; Γι αυτό πάρε κούπες καφέ ( μαζί με καφέ) και ετοιμάσου ( να έχεις και κανένα κρεβατάκι δίπλα για καλό και για κακό γιατί μπορεί από την πολύ μπουρδολογία μου να σε πιάσει ύπνος).

    Μόλις μου έρθει η έμπνευση θα επανέλθω.

    • teokaf
    • Posted Οκτώβριος 4, 2009 at 22:32
    • Permalink

    Ένα σχόλιο για τα βιβλία που γίνονται ταινίες πρώτα απ όλα:
    Ο Σκηνοθέτης στον κινηματογράφο δεν δεσμεύεται (αν είναι σοβαρός δημιουργός και όχι διεκπεραιωτής σεναρίου) με βάση την ιστορία ( κάτι που γίνεται εν πολλοίς στο θέατρο) αλλά την χρησιμοποιεί σαν πηγή έμπνευσης για να δημιουργήσει. Το δημιούργημά του μπορεί να είναι εντελώς ( μα εντελώς) αντίθετο με την ιστορία του βιβλίου. Ένα κλασσικό παράδειγμα είναι Οι Γέφυρες του Μάντισον: Το βιβλίο βίπερ Νόρα το αποτέλεσμα της ταινίας του Ίστγουντ μια ελεγεία για τον ελεύθερο και πραγματικό έρωτα. Ο Νονός άλλο παράδειγμα τρανταχτό. Η ιστορία του Πούζο μπλεγμένη σε ονόματα και λεπτομέρειες, η ταινία του Κόπολα η δαιμονική κάθοδος στην ανθρώπινη φύση.
    Το ίδιο από ότι έχω ακούσει συμβαίνει και το Ηλεκτρικό πρόβατο ( αν θυμάμαι καλά πως λέγετε το βιβλίο) με το Μπλέιτράνερ. Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο αλλά όλοι αυτό λένε. Θα μείνω όμως στην ταινία και θα πω δυο λόγια γι αυτήν και γιατί είναι αριστούργημα.

    • teokaf
    • Posted Οκτώβριος 5, 2009 at 00:06
    • Permalink

    μας έφαγαν οι εκλογές

    • αγκνιρα
    • Posted Οκτώβριος 5, 2009 at 01:53
    • Permalink

    Συμφωνώ. Γιαυτό δεν θα έπρεπε να είχα δει την ταινία και καθόλου, ήταν επόμενο ότι θα με απαγοήτευε, τόσο πολύ που μου είχε αρέσει το βιβλίο (και όλα τα βιβλία του Ντικ, τα έχω διαβάσει σχεδόν όλα).
    Είμαι περίεργη να ακούσω γιατί βρίσκεις ότι η ταινία είναι αριστούργημα.

    • teokaf
    • Posted Οκτώβριος 5, 2009 at 16:28
    • Permalink

    Batty: I’ve seen things you people wouldn’t believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I’ve watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in the rain. Time to die.

    Και μόνο αυτή την σκηνή να είχε το έργο θα ήταν αρκετή για να είναι μια σπουδαία ταινία. Και μην ξεχνάμε πως αρχίζει ο μονόλογος του Batty : Να ζεις στον φόβο, αυτό είναι να είσαι σκλάβος.

    Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα απ την αρχή. Η ταινία έχει όλα τα στοιχεία που χρειάζονται για να είναι μια μεγάλη ταινία. Τα παραθέτω
    1) Ατμόσφαιρα ( πρωτότυπη σε τέτοιο βαθμό που έγινε σημείο αναφοράς για πάμπολλες άλλες ταινίες)
    2) Μουσική ( η καλύτερη δουλειά του Βαγγέλη )
    3) Φωτογραφία
    4) Ηθοποιία. Απίστευτος συνδυασμός ρεαλιστικού παιξίματος (όλοι οι άλλοι εκτός απ τις ρέπλικες) αλλά και αποστασιοποιημένης ηθοποιίας ( οι ρέπλικες, τουλάχιστον αυτές που ξέρουν πως είναι τέτοιες) Αυτός ο συνδυασμός ( χωρίς να υπάρχει χορός όπως στις τραγωδίες) μεγαλώνει την τραγικότητα της ταινίας ενώ ταυτόχρονα αναγκάζει τον θεατή να προσέξει αυτό που θέλει να πει ο σκηνοθέτης. Απίστευτο εύρημα. Ο Ευριπίδης και ο Σοφοκλής αναγκάζονταν να σου φωνάξουν μέσω του χορού κοίτα έχω να σου πω κάτι πρόσεξε το. Ο Ρ Σκοτ δεν χρειάζεται να το κάνει αυτό. Η αποστασιοποίηση του λόγου που έχουν οι ρέπλικες σε αναγκάζουν να προσέξεις θέλεις δεν θέλεις.
    Σενάριο : Κεντημένο μέχρι την τελευταία του λεπτομέρεια.

    Μα η ταινία αν την αποδομήσεις όπως κάνω εγώ τώρα πραγματικά είναι το 1% από αυτό που είναι η ταινία. Το βαθύ νόημά της, θέλω να πω. Δηλαδή όλα τα παραπάνω είναι καλά και άγια όλα όμως είναι απλά οι φορείς για να μας πει ο σκηνοθέτης κάτι που θεωρεί σπουδαίο. Και ποιο είναι αυτό;

    • teokaf
    • Posted Οκτώβριος 5, 2009 at 16:55
    • Permalink

    Προσπαθεί να απαντήσει στα εξής ερωτήματα:
    Τι είναι άνθρωπος;
    Τι νόημα έχει ο χρόνος στην ζωή του ανθρώπου.
    Τι νόημα έχει η διαφορετικότητα ανάμεσα στους ανθρώπους, πως αυτή γίνεται εύκολα σημείο εκμετάλλευσης από κάποιες ομάδες για κάποιες άλλες για λόγους καθαρά συμφέροντος ( άσπρος-μαύρος, γυναίκα-άντρας, άνθρωπος-ρέπλικα)

    Ερωτήματα απίστευτα πολλά για μια και μόνο ταινία.

    Μα τα ερωτήματα δεν τίθενται μονάχα. Μέσα από την ποίηση του έργου έρχεται και η απάντηση τους.

    Ο θεατής, παρ ότι άνθρωπος, βλέπει το δίκαιο αίτημα που έχουν οι ρέπλικες, όχι μόνο το βλέπει αλλά στο τέλος φεύγει με μια από αυτές ( μια και τα μάτια του θεατή είναι τα μάτια του Ντέκαρτν). Όχι μόνο το δίκαιο αίτημα τους ( να ξέρουν πότε θα πεθάνουν) μα το βαθύτερο: Πως είναι κι αυτοί άνθρωποι. Ίσοι, με αισθήματα, ανάπηροι χωρίς αναμνήσεις, αλλά άνθρωποι γιατί έχουν συνείδηση. Και όπως ο βιομηχανικός εργάτης που δουλεύοντας από το πρωί μέχρι το βράδυ ξεχνάει ποιος είναι και μετατρέπεται σε ζώο έτσι και εδώ έχουμε την μελλοντική παραλλαγή εργατών που τεχνητά έχουν γεννηθεί ζώα με ανθρώπινα χαρακτηριστικά. Μα αυτός που τους έφτιαξε έκανε ένα λάθος. Τους έδωσε συνείδηση. Σκέφτομαι άρα υπάρχω.

    Αλλά είναι και αυτό το θέμα του χρόνου. Πόσος χρόνος μένει στον άνθρωπο ακόμα; Στον κάθε άνθρωπο. Αν ήξερες πως σε 1 μήνα πεθαίνεις τι θα έκανες;
    Δεν θυμάμαι ( εκτός από την λογοτεχνία ) να υπάρχει άλλη ταινία που να ψάχνει αυτό το δύσκολο θέμα όσο αυτή.
    Και αν ξέρεις πως θα πεθάνεις σε 1 μήνα άραγε απελευθερώνεσαι ή γίνεσαι αιώνια σκλάβος της μοίρας; Άραγε υπάρχει μοίρα;
    Ερωτήματα που ο σκηνοθέτης απαντά με τον δικό του ποιητικό λόγο έτσι που κάθε ένας που βλέπει την ταινία να βγάζει άλλο συμπέρασμα.

    Ο σκηνοθέτης παίζει με έννοιες βαθιές, δύσκολες, φιλοσοφικές.
    Σε ένα περιβάλλον φιλμ νουάρ που δεν κουράζει αλλά που υπέροχα σε βάζει μέσα στο σκοτεινό του υγρό τοπίο.

    Η ταινία είναι κλασσική γι αυτό τον λόγο πάνω απ όλα. Όχι μόνο στην εικαστική της τελείωση αλλά γιατί ασχολείται μα τέτοιου είδους έννοιες.

    Και άραγε ποιος είναι εκείνος που βλέποντάς την δεν έφυγε στο τέλος μαζί με την Ρακέλ για ένα ταξίδι που μπορεί να ήταν μιας ώρας ή μιας ζωής;

    • teokaf
    • Posted Οκτώβριος 5, 2009 at 17:19
    • Permalink

    Άουρα δεν γράφω ούτε μια λέξη παραπάνω και για όλον τον Οκτώβρη μόνο 2 γραμμες / πόστ

  31. Δεν ήθελα να διακόψω τον ωραίο διάλογο, ούτε να χαλάσω τον οίστρο του Τεο
    ( για να δει πόσο γενναιόδωροι και διακριτικοί είναι οι φίλοι της ΑΕΚ και δεν τολμήσει να » αλλαξοπιστήσει «, τώρα που τον έπιασε η αναποφασιστικότητα … )
    κι έτσι δεν έκανα καμιά παρέμβαση ( δεν μ’έφαγαν οι εκλογές καλέ, η κακή υγεία μου μ’έφαγε χο, χο )

    Ντικ δεν έχω διαβάσει ακόμη, τον έχω όμως δρομολογημένο . Συμφωνώ με τον Τεο σχετικά με τις μεταφορές βιβλίων στο σινεμά . Δεν πρέπει γενικά να τα συγκρίνουμε αυτά, κυρίως γιατί α ) θα υπάρχει πάντα πρόβλημα στο να μεταφέρει κάποιος σκέψεις και συναισθήματα ηρώων που είναι γραμμένα σ’ένα βιβλίο στην οθόνη και β ) ο περιορισμένος χρόνος μιας ταινίας δεν μπορεί να δώσει στο θεατή όλα όσα εισπράττει ο αναγνώστης από την ανάγνωση . Είναι δύο διαφορετικά είδη απολαύσεων .

    Εντελώς αναφορικά, δύο αξιοπρεπέστατες μεταφορές βιβλίων που είδα πρόσφατα ήταν η » Εξιλέωση » και τα » Σφραγισμένα Χείλη » . Πιο πρόσφατο παράδειγμα ταινίας που ξεπέρασε το βιβλίο ήταν » Οι Ώρες » . Πρόβλημα έχω για το αν θα πρέπει να δω το » Κορίτσι Με Τα Τατουάζ » και το » Ο Δρόμος » για να μην πάθω αυτά που έπαθε η αγκνιρα ( θέλω πιο πολύ να διαβάσω τα βιβλία και μετά από καιρό να δω τις ταινίες ) .

    Έχουν περάσει πολλά χρόνια από τότε που είδα το Bladerunner και μου έχει αφήσει μια υπέροχη αίσθηση . Η ανάλυση του Τεο μ’έκανε να θέλω να την ξαναδώ ! Κι αν ποτέ διαβάσω το βιβλίο αγκνιρα, θα φροντίσω να ξεχάσω την ταινία γιατί έτσι μόνο λειτουργεί το πράγμα .

    Τεο μην περιμένεις τοπ 10 ταινιών . Τοπ 50, ίσως ! Πρέπει να σκεφτώ πολύ και δεν μπορώ τώρα . Και μάλλον θα έφτιαχνα δύο δεκάδες . Ταινίες που και άξιζαν και τις λάτρεψα και ταινίες που δεν δρέπουν δάφνες αλλά τις λάτρεψα κι αυτές . Οι λίστες όμως αλλάζουν συνεχώς . Όσο βλέπω ταινίες, όσο θα μαγεύομαι από τον κινηματογράφο, οι λίστες θα μεταβάλλονται . Κι έχω ακόμη να δω …

    Για να καταλάβεις, σε παραπέμπω σε δύο ποστάκια που είχα γράψει πριν από δύο χρόνια, σε δυο πολύ αγαπημένους μπλογκοφίλους, όταν ήμουν απλά μια τρελλή σχολιάστρια . Σήμερα οι λίστες αυτές θα ήταν λίγο διαφορετικές …

    http://mamaloukas.blogspot.com/2007/03/7-aura-voluptas.html

    http://librofilo.blogspot.com/2007/03/aura-voluptas.html

    Σ’ευχαριστώ πολύ-πολύ για όσα έγραψες κι εσένα αγκνιρα που τα πυροδότησες .

    Φιλιά και στους δύο

  32. ——

    Teo , ξεκόλλα λέμε !!! Μη μ’εκνευρίζεις ! Να γράφεις !!!! Άντε ! 👿

  33. Τίποτα για… Βούλγαρους έμαθες???
    Αυτοί? Ποιους δεν χωνεύουν?
    Χαααααααααααααααααχχχχχχ!
    Θες να σου πω???
    Τους Αλβανούς!
    Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου τελικά.
    Ό,τι θα έπρεπε να ενώνει, χωρίζει.
    Και για ό,τι κάποιους αγαπήσαμε,
    γι’ αυτό το ίδιο αργότερα μπορεί να
    τους μισήσουμε!
    Και να ξέρεις κάτι: μερικοί άνθρωποι,
    δεν είναι σε θέση ν’ αναγνωρίσουν ποτέ
    το όποιο θετικό μπορεί να έλθει κάποια
    στιγμή στη ζωή τους. Δεν το αναγνωρίζουν.
    Αδυνατούν. Έτσι το ροκανίζουν και το
    καταστρέφουν.
    Δεν φταίνε. Απλώς είναι… πάνω από τις
    δυνάμεις τους!!! ΓΙα να θυμηθώ πανέμορφο
    ποστ σου και πολύ αγαπημένη
    μου κουβέντα επίσης.
    Όπως σου έχω πει… Και την έχω χρησιμοποιήσει
    (θύτης) και την έχουν χρησιμοποιήσει πάνω μου
    (θύμα)…
    Τέσπα… Μεγάλη κουβέντα. Δεν είναι της παρούσης.
    Ακόμα σκέφτομαι πόσο ωραία πέρασα χθες,
    βουτώντας σε υπέροχη θάλασσα.
    Θα… παραπέμψω λοιπόν τα δυσάρεστα
    για αργότερα…
    Ας με συγχωρέσεις.

    Ότι έχω φαντασία, έχω, φανταστικό μου
    σκαλιστό ενυδρείο με πολύχρωμα ψαράκια!
    Αποδεδειγμένα…
    Ζουμερά Φιλιάαααααααααααααααααααααααααα…

    • αγκνιρα
    • Posted Οκτώβριος 5, 2009 at 23:22
    • Permalink

    Τέο, σε ευχαριστώ για την ανάλυση του φιλμ και για το λινκ που μου ξαναθύμισε το τέλος του έργου.
    Όπως είπα, συμφωνώ ότι φιλμ και βιβλία (στα οποία βασίζονται τα φιλμ) δεν πρέπει να συγκρίνονται.

    Γενικά, όταν πρόκειται για φίλμ που βασίζονται σε λογοτεχνία ποιότητος προτιμώ το βιβλίο από το φιλμ (μη με δείρετε! 😉 ), γιατί σου αφήνει περιθώριο να φανταστείς αυτά που γράφει, σε αντίθεση με το φίλμ που σε καθηλώνει με τις εικόνες του.

    Αλλά και το αντίθετο μου έχει συμβεί (να δω δηλαδή πρώτα το φίλμ και μετά να μην μ’ αρέσει το βιβλίο): Το Virgin suicides της Κόπολα μου άρεσε φοβερά, το βιβλίο του Ευγενίδη είδα και έπαθα να το τελειώσω (ενώ μ’ αρέσει αυτός ο συγγραφέας).

    Αυτά και καλό σας βράδυ. Έχω δουλειά με φούντες, γιατί μεθαύριο την κάνω για μερικές μέρες 🙂

  34. Έχει δίκιο ο Τεο. Ο σκηνοθέτης-σεναριογράφος οφείλει να ξεφεύγει από το πρωτότυπο κείμενο σε περιπτώσεις μεταφοράς βιβλίων στο σινεμά. Η πιστή μεταφορά σπάνια θα ικανοποιήσει. Συνήθως βέβαια το βιβλίο μας αρέσει πιο πολύ από την ταινία και αυτό είναι λογικό. Για τους λόγους που σωστά αναφέρθηκαν στα σχόλια (συναισθήματα, φαντασία μας κτλ)
    2 περιπτώσεις σημαντικής αλλαγής και βελτίωσης από το βιβλίο στην ταινία που μου έρχονται χωρίς ιδιαίτερη σκέψη:
    1. Fight club. Πέραν πάσης αμφιβολίας ο Fincher το απογείωσε, ακόμα και ο ίδιος ο Palahniuk πρέπει να το έχει παραδεχτεί
    2. A Clockwork orange. Αν και το βιβλίο του Burgess μου άρεσε πάρα πολύ ο Kubrick πραγματικά ξεπέρασε κάθε προσδοκία

  35. Α, δεν συμβαίνουν μόνο σ’ εμένα τρελές περιπέτειες με τα ταξί… Ομοιοπαθούσα, αουράκι… Εγώ είμαι πια από τους αμίλητους πελάτες, γιατί τα νεύρα μου δεν σηκώνουν και πολλά πολλά. Πολύ ζωντανό το κείμενό σου, σπαρταράει 😉

  36. ———
    NY Anna @

    Ακόμη μπάνια στη θάλασσα κάνεις εσύ ?? ( ζουλεύω ) . Τη θάλασσα τη βλέπω πλέον με το κυάλι και γενικά το δερματάκι μου έχει γίνει το λευκότερο λευκό ( εντάξει συνέτρεξαν κι άλλοι λόγοι γι’αυτό, δεν είναι της παρούσης όπως λες κι εσύ, θα το ξεπεράσω )

    Χμμ … Τελικά οι αλβανοί χρειάζονται ένα ρεκτιφιέ στο ίματζ τους μου φαίνεται … Τι τραβάνε κι αυτοί …

    ( Γι’αυτό περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον την ταινία Ακαδημία Πλάτωνος όπου ένας » ελληναράς » ανακαλύπτει ξαφνικά ότι είναι αλβανός ! Σοκ . )

    Συμφωνώ με τα υπόλοιπα και μου αρέσω ως ενυδρείο ! Θα το » κρατήσω » αυτό . Φιλιά πολλάαααα !!! 🙂

    ———

    αγκνιρα @

    Κι εγώ τα βιβλία προτιμώ στις περισσότερες περιπτώσεις και δε δέρνουμε εδώ μέσα !
    Για πού τό’βαλες ?? Να περάσεις τέλεια ! Χρειάζεσαι μια ανάπαυλα . Φιλιά 🙂

  37. ——-

    zamuc @

    Έχω δει τις ταινίες που αναφέρεις ( το Κουρδιστό Πορτοκάλι μόλις φέτος, κάλλιο αργά παρά ποτέ, αξέχαστη θα μου μείνει η έναρξη της ταινίας !!! ), δεν έχω διαβάσει τα βιβλία αλλά πάντα λαμβάνω σοβαρά τη γνώμη σου .

    Πέρυσι έπαθα την πλήρη απομυθοποίηση με το » Πρόγευμα στο Τίφφανυς » . Είχα την ταινία πολύ ψηλά και είμαι μέγκα φαν της Χεπμπορν . Μετά όμως την ανάγνωση του βιβλίου, αγάπησα, για άλλη μια φορά τη γραφή του Καπότε και θύμωσαπογοητεύτηκα με την κινηματογραφική μεταφορά του . Εξακολουθεί η ταινία να μου αρέσει πάρα πολύ ( ΜΙΑ είναι η Όντρεϋ ) αλλά τίποτα πια δεν είναι το ίδιο … σνιφ …

    ——–

    skalidi @

    Χα χα χα ! Σταυρούλα, δεν είσαι μόνη σου εκεί έξω ενάντια στην κίτρινη λαίλαπα των ταξιτζήδων . Συμπαρίσταμαι κι εγώ λοιπόν !
    Παλιότερα έπαιρνα πολύ συχνά ταξί κι έχω ακούσει και δει, ουουουκ ολίγα … Τώρα πια μόνο όταν δεν υπάρχει άλλη λύση και κάνοντας, από μέσα μου, το σταυρό μου .

    Όσο για τα καλά σου λόγια, τί να πω ??

    😳 😳 😳 ( το ζωγραφίζω )

    Φιλιά ( και στην georgia, αν τη βλέπεις ! )

  38. Ωχ.. έκανα να μπω δύο μέρες και ο μπάρμπας έγραψε την ιστορία της ζωής του… 😯 Τα διαβάζω σε λίγο και επιστρέφω με σχόλιο! 😛

  39. Την καλημέρα μου! 😀

    Με πήρε ο ύπνος χτες, ήμουν πτώμα… 😕
    Τα λέμε το απόγευμα. 🙄

    ΥΓ: Άουρα και Τεό ακούστε (και διαβάστε στίχους από το ‘Time what is Time’ των ‘Blind Guardian’. 😉

  40. Α ! Οι στίχοι μιλάνε για τη ζωή μιας ρέπλικας ! Χο, χο !

    Γράφω το σχόλιο ακούγοντας το τραγούδι ( έχω break ) και … χμμ … δε νομίζω ότι θα βοήθησει το νευρικό μου σύστημα για να συνεχίσω τη δουλειά μου νορμάλ . Κάποιος/α θα φάει χαστούκι μετά από αυτό το άσμα και δε με συμφέρει … 😆

    Κωστή δεν ανήκει στα αγαπημένα μου ακούσματα αυτό το είδος . Ευχαριστώ anyway !


Σχολιάστε

